اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در گنبدکاووس نیاز است/ ۱۶۳۹ واحد مسکونی برای دهک‌های مختلف گنبدکاووس در حال احداث است

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان گنبدی واجد شرایط طرح ملی مسکن بوده که برای احداث این واحدهای مسکونی به ۵۰ هکتار زمین نیاز است.

۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در گنبدکاووس نیاز است/ ۱۶۳۹ واحد مسکونی برای دهک‌های مختلف گنبدکاووس در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس قاسم شادکام در جلسه نهضت مسکن این شهرستان اظهار کرد: در حوزه شهری تعداد ۱۲ هزار نفر در سایت راه و شهرسازی گنبدکاووس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار نفر حائز شرایط اولیه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم متقاضیان مقدار زمین کنونی برای احداث طرح ملی نهضت مسکن کافی نبوده و به ۵۰ هکتار زمین نیاز است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در برش استانی «طرح نهضت ملی مسکن» برای شهرستان گنبدکاووس سالانه ۲ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی شهری باید احداث شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از دولت قبل در قالب پروژه طرح اقدام ملی مسکن، پروژه ۹۶ واحدی گنبدکاووس در شهرک بهارستان در چهار بلوک در حال احداث بوده و در مرحله اسکلت و دیوارچینی است.

* تعداد یک‌هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی برای دهک‌های مختلف معیشتی در حال احداث است
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: سهم احداث مسکن در طرح ملی نهضت مسکن در سال اول برای گنبدکاووس یک‌هزار و ۶۳۹ واحد بوده که به صورت خودمالکی و انبوه‌سازی در حال احداث است.

مرتضی صابری اظهار کرد: برای نخستین بار در ۲۱ فروردین ماه امسال ۲۱ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان برای احداث مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و سند آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: در قالب ۶ طرح برای دهک‌های مختلف معیشتی تعداد یکهزار و ۶۳۹ واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده و در حال احداث است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۵۶ واحد مسکونی در شهر اینچه‌برون پروانه ساخت احداث شده و در یک دوره پروانه آن تمدید شده اما مشکل این اراضی با مرزبانی حل نشده است.

وی ادامه داد: در طرح حمایتی دولت برای احداث مسکن اقشار کم درآمد مقدار هشت تن سیمان و سه تن میلگرد به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد که در این بخش تعداد ۵۰ نفر جذب داشته و از این تعداد ۲۲ نفر در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات در حال انعقاد قرارداد هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: ۱۰ هکتار از اراضی موقوفه حومه امامزاده یحیی بن زید (ع) آماده واگذاری بوده و در حال رایزنی جلسه‌ای با استاندار و مسئولان استانی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم تا مشکلات حقوقی و احداث مسکن در این اراضی حل شود.

صالح محبی اظهار کرد: در محله «سیدآباد» نیز دو هکتار از اراضی موقوفه مرحوم «آنه محمدزاده» آماده واگذاری است که در صورت نیاز واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول