اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سفر ارزان و سهل استراتژی ایران برای زائران اربعین است

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) ارزان و سهل باشد گفت: استراتژی و راهبرد ایران اسلامی در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) سفری ارزان و سه برای زائرن خواهد بود.

سفر ارزان و سهل استراتژی ایران برای زائران اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، روز یکشنبه در همایش کشوری مواکب اربعین حسینی (ع) اتباع خارجی در مجتمع فرهنگی و تفریحی میلاد کرج برگزار شد، گفت: اربعین حسینی یکی از مراسم هایی است که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند.

وی افزود: امروز به همان اندازه که تلاش می شود تا مراسمی پرشور در اربعین حسینی (ع) ازسوی مسلمانان جهان برگزار شود دشمنان نیز در تلاش برای کارشکنی تلاش می‌کنند.

میراحمدی تصریح کرد: درسال های گذشته به ویژه در دوران کرونا دیدیم که هیچ مانعی برای حضور پرشور مسلمانان دراین مراسم وجود نداشت و براساس مذاکرات با دولت عراق موانع برای این حضور برداشته شده است.

وی اضافه کرد: درستاد مرکزی اربعین ۲ موضوع مورد تاکید است که اولین مورد آن مساله پیش بینی حضور است که براساس بررسی‌های صورت گرفته پیش بینی حضور چهار میلیون نفری زائرن می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضافه کرد: بنابراین با توجه پیش بینی‌ها باید برنامه ریزی دقیق و مدون را داشت تا زائران عبور بدون شکل از مرزها را داشته، حمل و نقل،اسکان و غذای آنان با مشکل مواجه نشود.

وی ادامه داد: ازسوی دیگر باید این جمعیت عظیم را مدیریت داشت اگرچه عنایت اباعبدالله دراین زمینه همراه عاشقان است.

میراحمدی اضافه کرد: همچنین با توجه به پیش بینی هوای گرم که به بیش از ۵۰ درجه می رسد لازم است از مدت ها قبل برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

دراین همایش از زائران نمونه سال ۹۸ اربعین حسینی (ع) از جمله کشورهای آفریقا ،نیجریه و سریلانکا قدردانی شد و همچنین در بین تقدیرشدگان از ۲ خواهر روشندل تبعه خارجی که هزینه سفر اربعین را از راه قالی بافی بدست آورده بودند قدردانی شد.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول