اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

توافق ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و همتای ونزوئلایی توافق شد با تشکیل کارگروهی دو طرف با بررسی زمینه‌های کاری مشترک، در آینده‌ای نزدیک به امضا توافقنامه‌ای در زمینه گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کنند.

توافق ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات شب گذشته به همراه صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی و سید‌محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری با فردی آلفرد نازارس، معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و خورخه مارند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس رگولاتوری ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع پور در این دیدار با تأکید بر اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در طول ۲۰ گذشته روابط راهبردی کم‌نظیری داشته‌اند گفت: همان‌طور که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان تأکید کردند، کشورمان به دنبال گسترش روابط با کشور ونزوئلا است و خرسندم که با امضای قرارداد راهبردی ۲۰ ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تسریع شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه به تشریح حوزه‌های کاری وزارت ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بر این موضوع تأکید کرد که هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه گسترش روابط به‌ویژه میان ملت‌های دو کشور را فراهم کند و در این رابطه می‌توان گروه کاری مشترکی متشکل از معاونین تشکیل داد و زمینه‌های کاری را بررسی کرد و ذیل توافقنامه 20 ساله به یک توافقنامه همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کرد.

در ادامه فردی آلفرد نازارس، معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات ونزوئلا با تأکید بر اینکه برای کاراکاس توسعه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: برای ما جای شگفتی دارد که جمهوری اسلامی ایران باوجودآنکه در طول 40 سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته توانسته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار مطلوبی به‌ویژه در حوزه علم و فناوری دست پیدا کند.

وی افزود: باعث افتخار است که بتوانیم در زمینه‌های مشترک همکاری داشته باشیم و در حوزه‌های توسعه‌ای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد گسترش روابط دوجانبه باشیم. ازاین‌رو بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات شما در این حوزه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات ونزوئلا ادامه داد: دوره جدید روابط دو کشور باید محصول داشته باشد که این محصول می‌تواند یک طرح ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف باشد که هم حوزه اقتصادی، هم حوزه سیاسی و هم حوزه تکنولوژی را شامل شود. بنابراین بسیار مشتاق هستیم به دستور کار مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس حوزه‌هایی همچون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد و راه‌اندازی پلتفرم‌های بومی و مشترک و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در پارک‌های فناوری اطلاعات در هر دو کشور می‌تواند به سرفصل‌های همکاری‌های دوجانبه دو کشور تبدیل شود.

در ادامه این نشست، معاونان وزیر ارتباطات به تشریح حوزه‌های کاری و زمینه‌های مشترک همکاری‌های آتی پرداختند و ابراز امیدواری کردند که به‌زودی با تدوین و امضای توافقنامه همکاری‌های دوجانبه، شاهد توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول