اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ژنرال صهیونیست: با شرایط فعلی، ارتش ما پیروز جنگ آینده نیست

یک ژنرال ارتش صهیونیست ضمن اعلام اینکه کمبودهایی را در میان یگان‌های نظامی مشاهده کرده، تصریح کرد، در صورت عدم بهبود این شرایط، ارتش رژیم صهیونیستی پیروز جنگ نخواهد بود.

ژنرال صهیونیست: با شرایط فعلی، ارتش ما پیروز جنگ آینده نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی با «اسحاق بریک» ژنرال ارتش صهیونیستی و رئیس سابق کمیته رسیدگی به شکایات سربازان انجام داد.

بر اساس این گزارش، بریک در این گفت‌وگو اعلام کرد، ناکامی و شکستی واضح در داخل یگان‌ها و اردوگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل در نتیجه اهمال، بی توجهی و نقص در رفتار نظامی دیده می‌شود.

وی افزود،اخیرا از برخی یگان‌های نظامی بازدید داشته و وجود ناکامی نظامی واضح در میان آنها از جمله عدم اهتمام به انضباط نظامی و رفتارهای نظامی را مشاهده کرده است.

بریک تأکید کرد که در صورت عدم بهبود این شرایط نظامی، ارتش رژیم اسرائیل پیشروی نخواهد کرد و در هیچ نبرد نظامی در آینده پیروز نخواهد شد.

وی دسامبر گذشته نیز هشدارهایی درباره ارتش رژیم صهیونیستی، توانایی‌ها، نظامیان و تجهیزات آن داده بود. بریک گفته بود، توجه حرفه‌ای به سلاح در میدان چه از نظر چیدمان، نگهداری یا تعمیر در صورت خراب شدن یا به وجود آمدن مشکلات فنی وجود ندارد و این باعث می‌شود در صورت ورود رژیم صهیونیستی به هر جنگی در آینده، بسیاری جان خود را از دست بدهند و این یک هشدار درباره وقوع فاجعه نظامی واقعی برای رژیم اسرائیل است.

این ژنرال ارتش صهیونیست پیش‌تر در مقاله‌ای در وبگاه عبری‌زبان «موزاک لایو» نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت ورود به جنگ فراگیر، با بدترین سناریو مواجه خواهد شد.

او نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی آماده ورود به جنگ نیست و همزمان فرماندهان و مقامات نظامی توجهی به کمبودها و مشکلات موجود در ارتش نمی‌کنند.

اسحاق بریک تأکید کرد که هرگونه جنگ آتی منجر به تلفات بسیار بالا و به طور متوسط روزانه سه هزار موشک از چند جبهه به سمت سرزمین اشغالی شلیک خواهد شد.

این ژنرال صهیونیست افزود: «در یک سناریو، نیروهای همسو با ایران در سوریه و یمن و عراق وارد معرکه می‌شوند، همزمان جنبش حماس نیز از غزه اقدام به شلیک موشک و پرواز در آوردن پهپادها خواهد کرد. این گزینه می‌تواند برای اسرائیل بسیار ترسناک باشد.»

به گفته وی در صورت اقدام اسرائیل برای پاسخ به این حملات، شهرها و روستاها و مناطق مختلف سرزمین اشغالی شاهد درگیری میان اعراب و یهودیان خواهد بود. جاده‌ها بسته می‌شود و تعداد تلفات افزایش می‌یابد. همزمان تخریب گسترده‌ای در شهرها و زیرساخت‌ها روی خواهد داد.

سرلشگر اسحاق بریک در ادامه نوشت: «سال‌ها فرماندهان ارتش این مشکل را سرکوب کردند و آن را نادیده گرفتند و گفتند که حزب‌الله جرأت شلیک موشک به سمت ما را نخواهد داشت و لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانیم. جبهه داخلی برای جنگ متعارف از چند جبهه که باعث ویرانی وحشتناک و خسارات بسیار سنگین برای اسرائیل خواهد شد، آماده نیست.»

در همین ارتباط، آویو کوخافی رئیس ستاد کل ارتش رژیم موقت صهیونیستی شامگاه دیروز (یکشنبه) مدعی شد که این رژیم، اهداف خود را برای بمباران لبنان تعیین کرده است.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از کوخافی گزارش داد که اگر جنگ با لبنان آغاز شود، رژیم صهیونیستی «بمباران ویرانگری» انجام خواهد داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول