اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گشت ارشاد مدیران با هدف مبارزه با فساد در دستگاه‌ها اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: طرح گشت ارشاد مدیران با هدف مقابله با ترک فعل‌های مسئولان و مبارزه با فساد در دستگاه‌ها و ادارات اجرا می‌شود.

گشت ارشاد مدیران با هدف مبارزه با فساد در دستگاه‌ها اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با بیان‌ اینکه اولویت ستاد ایجاد عدالت اجتماعی است، گفت: اولویت ستاد، موضوع عدالت اجتماعی است و در این موضوع، نشست‌های مختلفی در سطوح سران قوا و مدیران دیگران مراکز مرتبط برگزار شده تا موانع موجود رفع شود، ولی فوریت موضوع عفاف و حجاب نیاز امروز جامعه است که به عنوان یک ضرورت مورد مطالبه قانونی ستاد قرار گرفته است.

طرح جامع عفاف و حجاب در راستای پاسخ به مطالبه مردم برای بدحجابی است

وی با بیان اینکه طرح جامع عفاف و حجاب برای پاسخگویی به این مطالبه عمومی تدوین شده است، گفت: در تمامی سال‌های گذشته، مشکلات اقتصادی  وجود داشته و طبیعی است که در این میان، نباید از مشکلات فرهنگی جامعه غفلت شود، بر همین اساس نیز طرح جامع عفاف و حجاب تدوین و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است تا با نگاهی جدید و رویکردی نوین، هنجارهای فرهنگی را در جامعه مورد مراقبت قرار دهد.

اجرای طرح گشت ارشاد مدیران با هدف مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به فعالیت‌های ستاد در استفاده از ظرفیت‌های مردمی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با مفاسد  از مهمترین برنامه‌های ستاد است که با تلاش‌های صورت گرفته، طرح «گشت ارشاد مدیران»، با هدف مقابله با ترک فعل‌های مسئولان یا فساد در دستگاه‌های اجرایی از مدت‌ها پیش شروع شده و با گزارش‌های متعدد دریافت شده از مردم و بررسی‌های صورت گرفته، گزارش‌های مستند به دستگاه‌های قضایی و مراکز مرتبط ارسال شده است.

هجمه‌های فرهنگی، بنیاد خانواده و هویت ایرانی و اسلامی را تهدید می‌کند

 حجت‌الاسلام‌ خان‌محمدی افزود: هجمه‌های فرهنگی، بنیاد خانواده و هویت ایرانی و اسلامی را تهدید می‌کند و تبیین درست طرح جامع عفاف و حجاب می‌تواند به اجرای بهتر آن در جامعه کمک کند که رسانه‌ها می‌توانند ابزار مهمی در این روشنگری باشد، ۱۸ کارگروه تخصصی برای بررسی این طرح جامع، نیز تشکیل شده تا هم این طرح کامل‌تر شده و هم تبیبن مناسب صورت گیرد.

دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد منفعل هستند

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به انفعال دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسازی گفت: متأسفانه فرهنگسازی مناسب برای انعکاس درخواست‌ها و مطالبات فرهنگی مردم برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب وجود ندارد که انعکاس مناسب رسانه‌ای می‌تواند به این فرهنگسازی کمک کند و باید این موضوع مورد توجه جدی مسئولان سازمان صدا و سیما قرار گیرد.

رفتارهای مبتذل سلبریتی‌ها و شعار‌های مسئولان

وی افزود: متأسفانه به جهت نبود برنامه و قانون مناسب در برخی از زمینه‌ها از جمله رفتارهای مبتذل سلبریتی‌ها در جشنواره‌های خارجی و داخلی، وجود رفتارهای خلاف عفت عمومی در شبکه نمایش خانگی یا استفاده تبلیغاتی از زنان در تیزرهای تبلیغاتی، در شرایطی که عده زیادی از مردم معترض هستند، مسئولان امر فقط شعار می‌دهند و می‌گویند باید کار فرهنگی انجام شود و این‌گونه نمی‌شود و باید این وضعیت اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول