اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

وعده راه‌اندازی سامانه انتقال قهری سهام عدالت متوفیان در شهریور

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد می توانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

وعده راه‌اندازی سامانه انتقال قهری سهام عدالت متوفیان در شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان» خواستار پیگیری و پاسخ مسئولان شدند.

در این زمینه محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، درباره سهام عدالت متوفیان گفت: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

* چند میلیون سهامدار عدالت فوت کرده‌اند؟

بررسی‌های خبرنگار نشان می‌دهد از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، حدود 3.5 میلیون نفر فوت شده‌اند که با احتساب حد اقل هر متوفی با دو بازمانده،‌جمعیت وراث به حدود 7 میلیون نفر می‌رسد؛ اما طی این سال‌ها امکان انتقال سهام متوفیان به وراث وجود نداشته است، مگر این که برخی ورثه‌ها با طی کردن مراحل انحصار ورثه و کارهای اداری آن دنبال اصل و سود سهام عدالت رفته باشند،‌ که در این زمینه حدود 120 هزار نفر اقدام کرده‌اند، البته بارها از سوی مسئولان وعده انتقال قهری سهام عدالت متوفیان به ورثه داده شده، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

* مکاتبه سازمان بورس‌ با قوه قضاییه بابت تعیین‌تکلیف سهام عدالت متوفیان 

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مورد سهام عدالت متوفیان گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با قوه قضاییه مکاتبات و جلسات زیادی در این رابطه داشته‌اند. قوه قضاییه اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده، اما قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند، زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است.

وی افزود: به همین دلیل برای حل این مشکل، مجددا جلساتی برگزار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این زمینه است، از طرفی دیگر اطلاعات لازم که از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است، بر این اساس به نظر می رسد حداکثر تا پایان شهریور سال جاری فرایند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

طبق بررسی ها، پرداخت سود سالانه سهام عدالت افراد فوت شده که طی این سال‌ها برای مشمولان دیگر واریز شده است، برای متوفیان محفوظ مانده و به محض تعیین تکلیف، به حساب وراث واریز خواهد شد.

انتهای پیام/ ت 530

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول