اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الفتح عراق: از حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیم

سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح گفت این ائتلاف از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به خاطر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی می کند.

الفتح عراق: از حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح امرو یکشنبه در سالروز تأسیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که این سازمان در زمان تأسیس، وظیفه دفاع از این کشور را بر عهده داشته است.

شبکه خبری العهد به نقل از الاسدی گزارش داد، پس از فتوای آیت الله سیستانی، میلیونها عراقی برای جلوگیری از گسترش داعش، به الحشد الشعبی پیوستند. الحشد منحصر به دین، فرقه یا نژاد خاصی نیست، بلکه مهمترین نهاد امنیتی و یکی از ارکان امنیت عراق است.

وی با بیان اینکه الحشد خط قرمزی است که قابل مذاکره سیاسی نیست، از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان هم به خاطر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

در همین ارتباط، ساکنان بغداد شنبه هفته جاری به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس الحشد الشعبی عراق به خیابانها ریختند و مشغول شادمانی شدند.

 شهروندان بغداد، پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در دست داشتند. شهروندان گفتند که این اقدام، در پاسخ به اقداماتی است که تهران و حزب الله در جریان حمله گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال مناطق گسترده‌ای از خاک این کشور انجام دادند.

الحشد الشعبی هشت سال پیش با فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان به منظور مبارزه با گروه تروریستی و در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.

تأسیس الحشد الشعبی در زمانی صورت گرفت که گروه تروریستی داعش بخشهای زیادی از عراق را در اشغال خود داشت و به نزدیکی بغداد نیز رسیده بود. الحشد متشکل از ۷۰ گروه است که برای آزادسازی عراق متحد شد.

انتهای پیام/م/ ت 532

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول