اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مجلس، پیگیر برخورد با نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس از مبادی ذی‌ربط است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس را به شدت محکوم کردیم و برخورد با آن را از مبادی ذی‌ربط مانند وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم.

مجلس، پیگیر برخورد با نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس از مبادی ذی‌ربط است

سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به برگزاری جشنواره کن اظهار کرد: متاسفانه برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان سینمایی با این هدف اثر تولید می‌کنند که در جشنواره کن نمایش داده شود و از حمایت استکبار بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نمایش این‌گونه فیلم‌ها مغایر سیاست‌های کلی کشور است، گفت: احساسات ۴۰۰ میلیون شیعه را در سطح دنیا خدشه دار کرده و به دنبال ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس را به شدت محکوم کردیم و از مبادی ذی‌ربط مانند وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه درحال پیگیری برای برخورد هستیم.

یزدی‌خواه با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰، اثرات خوبی به نمایش درآمد، افزود: از هنرمندان متعهد می‌خواهیم تولیدات سینمایی فاخر داشته باشند و باید در جشنواره عمار، فیلم رشد، فیلم فجر و غیره تحول اساسی رخ دهد.

جامعه به برنامه‌های مفرح در قالب هنر نیاز دارد

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری سرود سلام فرمانده در بین نسل جوان اظهار کرد: سرود سلام فرمانده منتسب به امام عصر(عج) است که از کودکان تا کهنسالان مجذوب این سرود زیبا شدند و هر روز شاهد هم آوایی و بازخوانی آن در تمام نقاط کشور هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این سرود با آموزه‌های دینی و فطری هماهنگی دارد و جذابیت‌های بصری و دستمایه‌های یک سرود مقبول را رعایت کرده است.

یزدی‌خواه با بیان اینکه جامعه به برنامه‌های مفرح در قالب هنر نیاز دارد، افزود: هزاران جلد کتاب نمی‌توانست اینقدر تاثیرگذار باشد لذا فعالان هنری باید بیشتر در این عرصه وارد شوند. در کمیسیون فرهنگی حامی اینگونه برنامه‌ها هستیم و بودجه نیز تخصیص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه آماده دریافت پیشنهادات هنری در مجلس هستیم، تصریح کرد: سرود سلام فرمانده ابعاد مذهبی و ملی دارد و پیام مشترک این سرود تقویت وحدت ملی و غرور و هویت مذهبی و دینی است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول