اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نماینده مجلس: حذف قیر رایگان خدمات‌رسانی به روستاها را دچار اختلال می‌کند

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد گلستان بر مبنا کشاورزی بوده و قطع شدن برق چاه‌های گلستان در طول پنج شش ساعت از روز ضربه مهلکی بر بدنه کشاورزی گلستان است.

نماینده مجلس: حذف قیر رایگان خدمات‌رسانی به روستاها را دچار اختلال می‌کند

رحمت‌ نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های «یک» و هفت ماده «یک» واحده بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ قرار است قیر رایگان حذف شود که حذف این قیر خدمات‌رسانی به روستاها را دچار اختلال کرده و باعث مهاجرت آنها به سوی شهرها خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف بنیاد مسکن احداث راه روستایی آسفالته و اجرای طرح هادی در روستاها بوده و حذف قیر رایگان سبب می‌شود در حفظ و نگهداری بستر و ساختار روستا و تسریع خدمات روستایی مشکلات عدیده‌ای ایجاد شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت هنوز آیین‌نامه تبصره بودجه را تصویب نکرده به دنبال تغییر آن بوده و به عنوان نماینده مردم گلستان بارها و بارها در هیأت رئیسه و کمیسیون تلفیق به این موضوع اعتراض داشته و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم با این لایحه موافقت نکنند.

در بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های «یک» و هفت ماده «یک» واحده بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ قرار است قیر رایگان حذف شود که حذف این قیر خدمات‌رسانی به روستاها را دچار اختلال کرده و باعث مهاجرت آنها به سوی شهرها خواهد شد.

 

* کاهش جوجه‌ریزی به علت قطع برق مرغداری‌ها سبب کمبود گوشت مرغ در کشور می‌شود

نوروزی ادامه داد: اقتصاد گلستان بر مبنای کشاورزی بوده و در این استان هیچ‌گونه صنعتی که سبب رونق اقتصادی استان شود، وجود ندارد و قطع برق چاه‌های کشاورزی همچنین قطع برق مرغداری‌ها در طول روز به مدت بیش از ۶ ساعت ضربه مهلکی بر بدنه کشاورزی و پرورش مرغ استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: استان گلستان تامین‌کننده حدود ۵۰۰ تن گوشت مرغ پایتخت بوده و کاهش جوجه‌ریزی به علت قطع برق مرغداری‌ها سبب کمبود گوشت مرغ در کشور خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم جلسات حضور وزرا به طور علنی برگزار شود تا ما بتوانیم درددل مردم و خواسته‌های آنها را بیان کرده و در رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

قطع برق چاه‌های کشاورزی همچنین قطع برق مرغداری‌ها در طول روز به مدت بیش از ۶ ساعت ضربه مهلکی بر بدنه کشاورزی و پرورش مرغ خواهد بود.

 

* افزایش مجدد قیمت روغن آسیب بزرگی به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌کند

نوروزی ابراز کرد: علاوه بر چهار قلم اساسی، ۴۰۰ قلم کالا در کشور افزایش قیمت داشته و عنوان می‌شود که قیمت روغن ۱۷ درصد دیگر افزایش پیدا خواهد کرد، این افزایش قیمت آسیب بزرگی به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌کند.

وی اعلام کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم جلسات با حضور وزرا را علنی کند تا مردم گزارش کار وزرا و تلاش خادمیان خود در مجلس شورای اسلامی را متوجه شوند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول