اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عفاف و حجاب باید به دغدغه‌ای مردمی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رعایت حجاب و عفاف موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می شود بنابراین این موضوع باید به دغدغه ای مردمی تبدیل شود.

عفاف و حجاب باید به دغدغه‌ای مردمی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی اظهار کرد: اگرچه آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای وجود دارد ولی بی‌حجابی بیش از این آسیب‌ها نمایان می‌شود چرا که این آسیب در نگاه اول شخصیت و سطح دینداری افراد را نشان می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه از روی ظاهر افراد قضاوت می‌کنند و افراد بی‌حجاب بر اساس باور عمومی پایبند به دین و نماز شب نیستند، بنابراین بهتر است مراقب نوع پوشش و حجاب باشیم.

امام جمعه بجنورد افزود: آسیب‌های پنهان ضربات زیادی را به جامعه وارد می‌کند و به عقیده کارشناسان آسیب‌هایی مثل قتل و سقط جنین از ناهنجاری‌های پنهان شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید به دغدغه عمومی تبدیل شود، ادامه داد: جلسات موضوعی در این زمینه باید بیش از این برگزار شود چرا که در این جلسات راهکارهای کاربردی ارائه می‌شود و این دغدغه‌ها با سخنرانی تبیین و توضیح داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطر نشان کرد: دغدغه‌های حوزه عفاف و حجاب باید در فضای جامعه توسط رسانه‌ها، بسیج و فضای مجازی به خوبی مطرح شود تا به یک گفتمان و فرهنگ تبدیل شود.

وی یادآور شد: برخی سعی دارند تا بی‌حجابی را طبیعی جلوه دهند و به یک فرهنگ تبدیل کنند و اینجاست که باید کارشناسان امر با تبیینی زیبا این موضوع را به دغدغه تبدیل کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اقدام و عمل موضوع مهم دیگری در بحث عفاف و حجاب است که باید در این راستا فعالیت عملی شود، افزود: ساختار لازم در این زمینه در ادارات شکل گرفته و شورای عفاف و حجاب در بسیاری از ارگان‌ها ایجاد شده است، اما باید این شورا را مدیریت و فعال تر کرد.

وی اظهار داشت: شورای امر به معروف باید در زمینه نحوه برخورد با افراد بدحجاب از روش‌های ایجابی و بسته‌های تشویقی استفاده کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول