اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اتمام بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون به اتمام رسید و تا ۱۰ روز آینده به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

اتمام بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 24 خرداد ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: یکی از محورهای جلسه امروز، لزوم اصلاح قانون بازار سرمایه بود، این موضوع از مدت‌ها قبل در دستورکار کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی قرار گرفته بود و امروز گزارش نهایی آن قرائت شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد گزارش در سامانه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بارگذاری شود و ظرف بازه‌ای 10 روزه متخصصان و مجموعه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی، سازمان بورس، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی نظر خود را به دبیرخانه کمیته تخصصی ارائه کنند تا ظرف یک ماه آینده کمیسیون بتواند اصلاح قانون بازار سرمایه را که منجر به رفع بخشی از دغدغه‌های مردم درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه است، را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: دومین دستورکار امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی تحقیق و تفحص مربوط به عدم اجرای تکالیف قانونی توسط بانک‌ها درخصوص مدیریت دارایی و اجرای قوانین مربوط به موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها، نگهداری‌ها دارایی و... بود؛ با توجه به اینکه  پیش از این دو تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی تصویب شده بود مقرر شد، گزارش‌های این دو تحقیق و تفحص ارائه شود و در صورتی که میان این تحقیق و تفحص ها وجوه مشترکی وجود دارد، تحقیق و تفحص جدید منتفی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از  عملکرد بانک‌ها در ارائه خدمات بانکی و نرخ‌های آن دیگر موضوع بررسی شده در نشست امروز کمیسیون اقتصادی بود، اضافه کرد: متقاضیان فرصتی 10 روزه دادند تا بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی آخرین گزارش‌ها را ارائه کنند تا در اولین جلسات تصمیم گیری انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به لزوم تسریع تصویب پایه جدید مالیاتی در کشور برای جلوگیری از سوداگری، تصریح کرد: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون به اتمام رسیده است و تا 10 روز آینده در صحن علنی اعلام وصول خواهد شد. پیش بینی می شود تابستان امسال موضوع مالیات بر عایدی سرمایه تصویب می‌شود تا در بودجه 1402 بتوان عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول