اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی فزاینده مردم ترکیه از کاهش کیفیت زندگی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شمار شهروندان ترکیه که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند به رکورد ۳۹ درصدی رسیده و عدم رضایت از استانداردهای زندگی در این کشور 2 برابر شده است.

نگرانی فزاینده مردم ترکیه از کاهش کیفیت زندگی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مردم ترکیه به‌طور فزاینده‌ای بابت کاهش کیفیت و استانداردهای زندگی خود نگران بوده و از مشکلات اقتصادی «رنج می‌برند».

بر اساس نظرسنجی موسسه «گالوپ» در ماه گذشته میلادی شمار شهروندان ترکیه‌ای که از تورم شدید و وضعیت اقتصادی کشورشان «رنج می‌برند» به رکورد ۳۹ درصدی رسیده است.

گالوپ با اشاره به نظرسنجی‌های قبلی خود نوشت، از پاییز سال گذشته تا پایان سال میلادی حدود ۶ نفر از هر ۱۰ نفر در ترکیه گزارش کرده‌اند گاهاً درآمد کافی برای تأمین مواد خوراکی را نداشته‌اند. این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰، با افزایشی ۳۵ درصدی مواجه شده است.

از سوی دیگر شمار شهروندان ترکیه که در پایان سال ۲۰۲۱ از استانداردهای زندگی خود رضایت داشته‌اند تقریباً نصف شده و به ۳۶ درصد رسیده است. این در حالی است که شمار شهروندانی که از استانداردهای زندگی خود رضایت نداشته‌اند، در این مقطع زمانی دو برابر شده و به ۶۳ درصد رسیده است.

طبق نتایج نظرسنجی گالوپ، از هر ۱۰ شهروند ترکیه، تقریباً ۶ نفر اعتماد به دولت را از دست داده‌اند و فقط ۳۷ درصد به دولت آنکارا اعتماد دارند.

علاوه بر این، بر اساس نتایج این نظرسنجی، در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۶ درصد از مردم ترکیه تأمین معیشت خانواده خود را دشوار یا خیلی دشوار توصیف کرده‌اند که از سال ۲۰۱۳ تاکنون بی‌سابقه بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰، افزایشی ۱۷ درصدی را شاهد بوده است.

این در حالی است که تعداد شهروندان ترکیه‌ای که در تأمین معیشت خانواده خود مشکلی نداشته‌اند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۸ درصد رسیده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۲۲ درصدی همراه بوده است.

گالوپ با اشاره به نتایج این نظرسنجی که اخیراً منتشر شده و تا پایان سال ۲۰۲۱ را در بر می‌گیرد متذکر شده، با شروع سال ۲۰۲۲ وضعیت اقتصادی ترکیه با چالش‌های جدیدی از جمله حمله روسیه به اوکراین نیز روبه‌رو شده است. اوکراین به عنوان همسایه ترکیه در دریای سیاه، در تأمین مواد خوراکی این کشور نقش مهمی دارد. علاوه بر این جنگ در اوکراین، بهای جهانی انرژی را نیز بالا برده که می‌تواند نشانه‌ دیگری از بدتر شدن وضعیت اقتصادی ترکیه در سال جاری میلادی باشد.

 بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل ، حدود ۱۴.۸ میلیون نفر از ۸۲.۳ میلیون نفر شهروند ترکیه تا ششم ژوئن ( دوشنبه ۱۶ خرداد) دچار سوء تغذیه هستند. در مقایسه با سه ماه قبل، ۴۱۰ هزار نفر بیشتر در ترکیه دچار سوء تغذیه هستند، در حالی که نسبت به ماه گذشته ۶۰ هزار نفر بیشتر نمی‌توانند غذای کافی مصرف کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م/ ت 747

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول