اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک سوم آمریکایی‌ها خود را جزء طبقه پایین جامعه می‌دانند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در آمریکا یک سوم مردم این کشور خود را جزء طبقه پایین جامعه دانسته و فقط دو درصد خود را در میان طبقه بالا و مرفه می‌بینند.

یک سوم آمریکایی‌ها خود را جزء طبقه پایین جامعه می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد یک سوم از مردم این کشور خود را جزو طبقه پایین جامعه دانسته و فقط دو درصد خود را در طبقه بالا و مرفه جامعه این کشور می‌بینند.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ»، شمار شهروندان آمریکایی که خود را از طبقه پایین یا طبقه کارگری جامعه می‌بینند ظرف بیست سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته و شمار شهروندانی که خود را در طبقه متوسط می‌دانسته‌اند با کاهش ۸ درصدی مواجه شده است.

در این میان، حدود نیمی از مردم آمریکا خود را در طبقه متوسط می‌بینند که ۳۸ درصد جایگاه «طبقه متوسط» را برای خود متصور بوده و ۱۴ درصد نیز خود را در طبقه «طبقه متوسط رو به بالا» می‌دانند.

به نوشته گالوپ، درصدی از جامعه آمریکا که خود را در طبقه متوسط جامعه می‌بینند، همچنان پایین‌تر از بازه‌های زمانی قبل از «رکود اقتصادی بزرگ» در دهه ۲۰۰۰ میلادی باقی مانده است.

از اوایل سال گذشته میلادی، سیاست‌های تقابلی دولت آمریکا و تکاپو برای جبران کاهش فعالیت‌های اقتصادی در دوره شیوع ویروس کرونا موجب اخلال در زنجیره‌های تأمین و افزایش بهای انرژی در این کشور و برخی کشورهای اروپایی شد.

از سوی دیگر، تحریم‌های سنگین واشنگتن و متحدانش علیه روسیه بابت حمله به اوکراین، افزایش بهای انرژی را به بحرانی فراگیر تبدیل کرده و از سوی دیگر جهان با بحران گرسنگی و افزایش قیمت مواد خوراکی نیز مواجه شده است.

در حالی که تورم در آمریکا به سطحی بی‌سابقه در چهار دهه گذشته رسیده و قیمت مواد غذایی و انرژی سر به فلک کشیده، آمریکایی‌ها روز شنبه ضربه دیگری را تجربه کردند و متوسط قیمت بنزین در این کشور به بیش از پنج دلار در هر گالن رسید. 

این در حالی است که تنها ۱۵۰ روز دیگر تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده و دولت بایدن که دستاورد خاصی چه در عرصه داخلی و چه خارجی نداشته، فرصت چندانی برای بهبود عملکرد اقتصادی خود نزد رأی‌دهندگان آمریکایی که تورم به دغدغه اصلی آن‌ها تبدیل شده، ندارد.

وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا گزارش کرد که قیمت‌های سرسام‌آور بنزین به یک مشکل فاحش برای کاخ سفید تبدیل شده است که هیچ راه‌حل شفاف و فوری برای آن وجود ندارد.

هیل با اشاره به افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا ادامه داد که این موضوع همراه با تورم، برای بایدن و دموکرات‌ها که وارد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره می‌شوند، چالش بزرگی را به وجود می‌آورد. به طوریکه طبق نظرسنجی مشترک «اکونومیست-یوگاو» که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، ۸۵ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که تورم بسیار جدی یا تاحدودی جدی است.

نظرسنجی فوق همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بایدن «مسئولیت بسیار زیادی» در قبال نرخ تورم دارد و ۳۱ درصد گفتند که وی «تاحدودی» در قبال این موضوع مسئولیت دارد.

در این میان، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز شنبه در مراسم استقبال از کمیته ملی دموکرات‌ها در خصوص افزایش تورم و قیمت بنزین گفت: «و محصول جانبی-و من در آن زمان که تصمیم گرفتیم به اوکراین کمک‌ کنیم گفتم. نکته ای که من به آن اشاره کردم این بود که برای ما نیز هزینه خواهد داشت».

وی ادامه داد: «برای کشورهای غربی نیز هزینه خواهد داشت. برای ناتو نیز هزینه خواهد داشت. برای کشورهای اروپایی و ما نیز هزینه خواهد داشت زیرا می‌د انید که چه اتفاقی قرار بود بیافتد: هزینه بنزین و نفت بالا می‌رود و هزینه غذا نیز بالا می‌رود و ما قصد داریم تا قیمت بنزین را پایین آوریم و از بالا رفتن سریع آن جلوگیری کنم».

«تام کاتن» قانونگذار جمهوریخواه ایالت «آرکانزاس» در واکنش به اظهارات بایدن در پیامی توییتری نوشت: «جو بایدن به تورم یا افزایش قیمت بنزین اهمیتی نمی‌دهد، زیرا او فاقد حس همدلی است. خانواده او از طریق بده بستان‌های اقتصادی ثروتمند شده‌اند».

انتهای پیام/م/ ت 794

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول