اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید عبدالملک الحوثی: به اذن خداوند غرور سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن لگدمال شد

رهبر جنبش انصارالله یمن در دیدار با بزرگان و رؤسای قبائل استان الحدیده، صبر و پایداری مردم این استان در برابر سختی‌های محاصره را وفادارنه و کریمانه توصیف کرد.

سید عبدالملک الحوثی: به اذن خداوند غرور سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن لگدمال شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) با بزرگان و سران قبائل استان الحدیده دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه شبکه الحدیده، الحوثی در این دیدار خطاب به حاضرین گفت که آن‌ها با ایستادگی و فداکاریشان، امید دشمنان یمن را نا امید کرده و تعهد و وفاداری خود را به خداوند، مردم و امت اسلامی ثابت کرده‌اند.

رهبر جنبش انصارالله یمن، در این راستا، الحدیده را نماد بزرگی از مظلومیت مردم یمن دانست و گفت که ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن بندر الحدیده و صیادها عامل رنج بزرگ مردم این استان است.

او افزود: «اقدامات ائتلاف متجاوز به یمن در استان الحدیده و دیگر مناطق، بدترین صفحات تاریخ این ائتلاف را رقم زده است و در این میان منطقه الدریهمی از مهم‌ترین نمادهای ماندگار در تاریخ یمن به واسطه ایستادگی عظیم و اسطوره‌گونه و قهرمانانه مردم این منطقه است.»

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: «باید از بر اساس ایمان و اعتقادمان اقدام کنیم و در تمامی مراحل و شرایط با یکدیگر همکاری داشته باشیم، به اذن خداوند در این سال‌ها غرور سعودی‌ها و اماراتی‌ها که بر پایه وابستگی آن‌ها به آمریکا و اسرائیل بود از بین رفت.»

رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین گفت که بخش بزرگی از نبرد دشمن، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی برای ایجاد یأس و نا امیدی و از بین بردن روحیه مردم یمن است.

او در قسمت دیگر سخنان خود به لزوم توسعه کشاورزی در استان الحدیده تأکید کرد و گفت که این استان از مهم ترین مناطق برای تولید محصولات کشاورزی است و لازم است تا همه در این راستا و همچنین توسعه زکات برای از بین بردن فقر و مشکلات مردم تلاش کنند.

الحوثی همچنین به مسأله آوارگان در استان الحدیده اشاره کرد و گفت که آن‌ها نیاز به توجه ویژه مقامات دارند. او همچنین با بیان اینکه مردم استان الحدیده مسامحه‌گر و به دور از دشمنی و اختلاف هستند، از وضعیت امنیت در این استان ابراز رضایت کرد و گفت که مردم بسیاری از مشکلات خود را برادرانه حل و فصل می‌کنند و لازم است تا همکاری بیشتری با نهادهای امنیتی صورت گیرد.

وی همچنین به مشکل برق‌رسانی در استان الحدیده اشاره کرد و گفت که در فصل گرما تمامی تلاشها در این راستا به کار گرفته شده و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تمامی مولدهای برق باقی مانده در ساختمان ریاست را به الحدیده فرستاده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان از تمامی مقامات و مسئولان دولت نجات ملی مستقر در صنعاء خواست تا بیش از پیش خود را به مردم و جامعه نزدیک کنند.

استان الحدیده به عنوان شریان حیاتی یمن از سمت دریا از ابتدای محاصره همه جانبه این کشور عمل کرده و در چندین نوبت ائتلاف سعودی برای اشغال کامل این استان اقدام کرده و هربار با شکست مواجه شده است. با وجود توافق صلح استکهلم سوئد در اکتبر ۲۰۱۸ میان دولت صنعاء و دولت خواخوانده وابسته به ریاض، اما مناطق مختلف این استان به خصوص الدریهمی به صورت روزانه در معرض حملات و نقض آتش‌بس از سوی عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی قرار دارد.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول