اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت توجه ویژه واحدهای صنعتی به بهره گیری از دستاوردهای نوین علمی

رئیس دانشگاه رجاء قزوین گفت: بسیاری از شرکت های بزرگ در حال فرسوده شدن هستند بنابراین جلوگیری از این فرسودگی نیازمند این است که ارتباط قوی تری بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

ضرورت توجه ویژه واحدهای صنعتی به بهره گیری از دستاوردهای نوین علمی

آرش حاجی کریمی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: در شرایط کنونی و در سالی که به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده، ورود دانشگاه ها به مباحث مرتبط با نسل چهارم تکنولوژی ضروری است و باید در سایه برنامه ریزی و اقدامات هدفمند، مفاهیم علمی و آموزشی را به حوزه صنعتی و تجاری سازی وصل کنند.

وی بیان کرد: اینکه رهبری روی تولید دانش بنیان تأکید کردند مختص شرکت های نوپا نیست بلکه شرکت های بزرگ و باسابقه نیز نیاز دارند از دستاوردهای علمی در حوزه تولیدات خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ در حال فرسوده شدن هستند بنابراین جلوگیری از این فرسودگی نیازمند این است که ارتباط قوی و عملیاتی تری بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

 حاجی کریمی در ادامه به شرایط فعلی دانشگاه رجاء اشاره کرد و گفت: در دانشگاه رجاء حدود ۳ هزار دانشجوی فعال و حدود ۴۰ استاد هیات علمی تمام وقت و بیش از صد استاد مدعو داریم که از دانشگاه های معتبر و خوب کشور فارغ التحصیل شده اند.

 

وی افزود: سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم اجتماعی در دانشگاه رجاء فعال است.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است، اضافه کرد: از سال ۹۷ از مؤسسه تبدیل به دانشگاه شدیم و تنها دانشگاه غیردولتی قزوین با مجوز قطعی هستیم. 

حاجی کریمی ادامه داد: وضعیت دانشگاه به لحاظ کیفی خوب است و شعار ما هموار کردن مسیر جذب فارغ التحصیلان به بازار کار است، بنابراین اکثر اساتید ما در کنار تدریس تئوری مباحث، مهارت های لازم را تا جایی که مقدور باشد به دانشجویان آموزش می دهند زیرا بیشتر رشته های دانشگاه رجاء رشته های فنی و کاربردی است.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین اضافه کرد: وقتی اساتید صاحب فن باشند، مهارت های لازم را به دانشجویان آموزش می دهند و با توجه به تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای داریم، تمام دوره های فنی و حرفه ای را در این دانشگاه آموزش می دهیم.

وی ادامه داد: مجموعه ای در حوزه شهرک صنعتی آبیک احداث کردیم که در حال بهره برداری است و در این مکان، آموزش های مهارتی برای شرکت ها و واحدهای صنعتی به صورت عملی ارائه شود.

رئیس دانشگاه رجاء اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان ما در مؤسسات، بانک ها و شرکت های بزرگ مشغول به کار شده اند که نشان دهنده کیفیت بالای آموزش های ارائه شده در این دانشگاه است.

حاجی کریمی افزود: خوشبختانه فارغ التحصیلان دانشگاه رجاء به عنوان فارغ التحصیلان باکیفیت در سطح کشور شناخته می شوند و اکثر آنها جذب بازار کار شده اند.

وی عنوان کرد: در این راستا با چند شرکت مطرح در استان مانند نیرومحرکه و بیدستان تفاهم نامه همکاری داریم و طرفین از ظرفیت های موجود بهره می برند.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین تصریح کرد: طی سال های گذشته برنامه ریزی و اقدامات خوبی در جهت توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه دانشگاه رجاء داشتیم و امسال نیز به طور خاص در این زمینه تمرکز داریم، البته دانشگاه رجاء به دنبال این نیست که صرفا با راه اندازی شرکت ها توجه خود را به مبحث دانش بنیان نشان دهد، باید به دنبال گره زدن سه پارامتر تولید، دانش بنیان و اشتغال باشیم. هدف ما استفاده از ظرفیت دانش بنیان در راستای پویایی تولید و افزایش اشتغالزایی است. 

حاجی کریمی همچنین گفت: یکی از شرکت های فعال دانش بنیان متعلق به دانشگاه رجاء چندین سال است که محصولات تولیدی خود را در بازار عرضه می کند و توانسته ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: در مباحث فرهنگی، برخی از مراسم ها از جمله تبرک پرچم در دهه کرامت و مراسم حضرت رقیه(س) خاص دانشگاه بوده و در این سال ها به صورت مستمر برگزار شده است.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان برنامه ختم قرآن کریم را داریم و حوزه فرهنگی در دانشگاه رجاء همواره زنده است و دانشجویان هم پای کار هستند.

حاجی کریمی یادآور شد: در دانشگاه رجاء رشته تربیت بدنی داریم و به این دلیل در برخی از رشته های ورزشی فعالیت بسیار خوبی توسط دانشجویان رقم خورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول