اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر آمریکا: هدف از سفر بایدن تقویت روابط اسرائیل و عربستان سعودی است

پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، سفیر آمریکا در تل‌آویو خبر داد که هدف از این سفر تقویت روابط تل‌آویو و ریاض است.

سفیر آمریکا: هدف از سفر بایدن تقویت روابط اسرائیل و عربستان سعودی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توماس نایدس» سفیر واشنگتن در تل‌آویو، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» هدف از سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را تشریح کرد.

بنابر گزارش روزنامه «العربی الجدید» به نقل از «اسرائیل هیوم»، نایدس اظهار داشته که هدف از سفر ماه آینده بایدن به منطقه «تقویت روابط اسرائیل و عربستان سعودی است».

طبق این گزارش، نادیدس در ادامه اظهارات خود اضافه کرد که بایدن تلاش خواهد کرد «چارچوب امنیتی منطقه» را توسعه دهد.

سفیر آمریکا در تل‌آویو می‌گوید که بایدن خود را به عنوان «صهیونیستی که بسیار امنیت اسرائیل برایش مهم است»، معرفی می‌کند و سفر او به منطقه بیانگر روابطش با تل‌‌آویو است که «نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد».

اسرائیل هیوم احتمال داد که بایدن در جریان سفر خود تأسیس یک مجمع امنیتی در منطقه با مشارکت تل‌آویو و واشنگتن را اعلام کند. این روزنامه عبری افزود کشورهایی که احتمال دارد به این مجمع بپیوندند بحرین، امارات، سودان، مصر و اردن هستند.

اسرائیل هیوم همچنین به نقل از چند منبع صهیونیست اشاره کرد که تشکیل مجمع امنیتی به معنای توافق برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی نیست؛ اما اضافه کرد که این گام در سازمان‌دهی همکاری امنیتی میان تل‌‌آویو و ریاض نقش خواهد داشت.

براساس این گزارش، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پس ایده تشکیل مجمع امنیتی در منطقه قرار دارد و هدف از تشکیل این مجمع مواجهه با آنچه تهدید هسته‌ای ایران خوانده شده، عنوان شده است.

اسرائیل هیوم همچنین خاطر نشان کرد که گانتز در سفر اخیر خود به واشنگتن با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود درباره ایده رایزنی کرده است.

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا در مراسمی در اراضی اشغالی خود به این مسئله اشاره کرد و خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد. گانتز مدعی شد: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم».

این اظهارات در حالی مطرح شد که روزنامه عبری «هاآرتص» نیز گزارش داده بود که در تماس‌های اخیر میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر لزوم تحکیم روابط تل‌آویو با امارات و چه‌بسا عربستان سعودی تأکید شده است و یکی از اصلی‌ترین نگرش‌ها در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای مواجهه با موشک‌های بالستیک، کروز و پرنده‌های بدون سرنشین (پهپادهای) ایران بوده است.

کاخ‌سفید، روز سه‌شنبه، اعلام کرد که بایدن رئیس جمهور آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ جولای به خاورمیانه سفر خواهد کرد و در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول