اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

تروریست‌های وابسته به ارتش آمریکا در سوریه از حمله پهپادی به پایگاه التنف در شب گذشته خبر دادند.

پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پهپادهای ناشناس شب گذشته (چهارشنبه) مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه را هدف قرار دادند. این پایگاه از مهم‌ترین مراکز حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود.

گروهک «مغاویر الثوره» با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که مقر این گروهک در داخل پایگاه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. در اطلاعیه این گروهک همچنین ادعا شده که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.

گروهک «مغاویر الثوره» به طور مستقیم از سوی ارتش آمریکا و سی.آی.ای تشکیل شده و سازمان یافته است و مقر آن نیز در داخل پایگاه التنف قرار دارد. هنوز ائتلاف آمریکایی واکنشی به این حمله نشان نداده و هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

این اولین بار نیست که پایگاه التنف هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار می‌گیرد، در اکتبر ۲۰۲۱ نیز التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. پایگاهی که در ۴۲ کیلومتری گذرگاه التنف در نزدیکی مرز عراق و اردن قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز وبگاه شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی نوشت که از سال گذشته حملات علیه مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه تشدید شده اما این حملات تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند.

در این گزارش آمده است، فقط در ماه گذشته میلادی ۷ مورد حمله علیه پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن‌ها حضور دارند انجام گرفته است و در مجموع از اکتبر سال گذشته میلادی، ۲۹ حمله انجام شده که آمریکایی‌ها هیچ پاسخ عملی به آن نداده‌اند.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی مطلع از ارزیابی‌ها در مورد این حملات مدعی شده که شبه‌نظامیان نیابتی تحت حمایت ایران آن‌ها را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول