اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: از نامزدی «فوری» اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه در کنار برخی سران اروپایی در کی‌یف گفت، آن‌ها از نامزدی «فوری» اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

ماکرون: از نامزدی «فوری» اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه عصر پنجشنبه گفت، او و رهبران اروپایی از تأیید وضعیت نامزدی فوری اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

به نوشته نشریه «لوموند»، ماکرون در نشست خبری مشترک با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: «هر چهار نفر ما از وضعیت نامزدی فوری [اوکراین] برای عضویت حمایت می‌کنیم».

رئیس جمهور فرانسه در حضور «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا و «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی افزود: «اوکراین می‌تواند روی ما حساب کند. از طریق تشدید تحریم‌ها [علیه روسیه] و حمایت مالی و نظامی [از اوکراین] به صورت طولانی مدت در کنار شما خواهیم ماند».

ماکرون افزود: «این وضعیت با نقشه راه مشخصی همراه خواهد بود و در مورد وضعیت کشورهای بالکان و اطراف آن به ویژه مولداوی نیز صدق می‌کند».

دراگی نیز در این نشست خبری گفت: «امروز مهم‌ترین پیام ملاقات ما این است که ایتالیا می‌خواهد اوکراین در اتحادیه اروپا عضویت داشته باشد. ما در نقطه عطف تاریخ قرار داریم. نباید تعلل کنیم و در این روند تأخیری ایجاد کنیم».

زلنسکی نیز حین سخنرانی در این نشست خبری گفت جنگ اوکراین، «تهاجم علیه تمام اروپا» است و کی‌یف آمادگی دارد همکاری‌های لازم برای «عضویت کامل» در اتحادیه اروپا را به دست آورد.

صدر اعظم آلمان نیز گفت، تا زمانی لازم باشد، ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داشت و امیدوار است «تصمیمات مثبتی» درباره نامزدی مولداوی و اوکراین در اتحادیه اروپا اتخاذ شود و «اوکراین بخشی از خانواده اروپا است».

هم‌زمان با ورود ماکرون به اوکراین، سامانه‌های توپخانه‌ای فرانسوی «سزار» به وسیله هواپیماهای اوکراینی وارد این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول