اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توقف پروژه قطار سریع‌‌السیر، به معنای هدر رفت بودجه کشور است

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران گفت: از سال ۲۰۱۰ که قطار سریع‌السیر اصفهان تهران شروع شد و کشور چین در همین بازه زمانی ۴ هزار کیلومتر قطار سریع‌السیر انجام داده است لذا توقف این پروژه به معنای هدررفت حجم عظیمی از بودجه‌های کشور است.

توقف پروژه قطار سریع‌‌السیر، به معنای هدر رفت بودجه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوری استاندار اصفهان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: آب مشکلات عدیده‌ای را در حوزه فرونشست، کشاورزی و شرب برای مردم ایجاد کرده که می‌توان با مسکن‌هایی آن را درمان کرد اما نیاز است که با تعامل در حوزه آب‌ریز زاینده‌رود درمانی قطعی برای آن ایجاد کنیم و در این راستا انتظار داریم رئیس‌جمهور با تاکید ویژه به هیات دولت این موضوع را برای همیشه حل کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع استان فرسوده شده و نیاز است در دولت بازسازی و نوسازی این صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان تصویب شود، ادامه داد: اکثر موضوعات شورای گفت‌وگوی استان عدم بازگشت مالیات بر ارزش افزوده به استان است که خواهشمندیم در دولت این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی یادآور شد: اصفهان در موقعیتی واقع شده که حجم گسترده‌ای از بارهای کشور در آن جابجا می‌شود و ۳۳ درصد جاده‌های استان اصفهان به همین علت به شدت فرسوده‌تر است که نیاز است این موضوع با رقم ۳ هزار میلیارد تومان تصویب شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پروژه قطار سریع‌السیر خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۰ که قطار سریع‌السیر اصفهان تهران شروع شد، کشور چین در همین بازه زمانی ۴ هزار کیلومتر قطار سریع‌السیر انجام داده است و لذا توقف این پروژه به معنای هدر رفت حجم عظیمی از  بودجه‌های کشور است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مطرح کرد: در سطح استان ۱۶ هزار نفر کمبود معلم، ۳ هزار و ۲۰۰ کلاس فرسوده و ۳۸ کلاس کانکس داریم که نیاز است است توجه ویژه‌ای در قبال تعهدات دولت انجام شود.

مرتضوی پیرامون آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا در استان وضعیت اسفناکی دارد و نیاز است کمک به بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان در پایان عنوان کرد: کارگروه اقتصاد گردشگری در استان ایجاد شده که نیاز است به رایزنی‌های دیپلماتیک، بحث بازاریابی آن انجام شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول