اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صفری: پتروشیمی ما تحریم بوده/ فروش از مسیرهای مختلف ادامه خواهد داشت

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا با بیان این‌که پتروشیمی ما تحریم بوده، گفت که فروش از مسیرهای مختلف ادامه داشته و خواهد داشت.

صفری: پتروشیمی ما تحریم بوده/ فروش از مسیرهای مختلف ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۲۶ خرداد ماه و در پی تحریم شبکه فروش پتروشیمی ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: فرآورده‌ها و پتروشیمی ما تحریم بوده ولی ما به صورت نرمال از مسیرهای مختلف کار فروشمان ادامه داشته و ادامه خواهد یافت و مشکلی در روند کار ما ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: البته آمریکایی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف افرادی را جزو لیست تحریم‌ خود قرار می‌دهند. اما در روند فروش فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مشکلی ایجاد نخواهد شد و این روند به صورت نرمال ادامه خواهد یافت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در توضیح چرایی این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: باید بگویند که ما نظارت و کنترل می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال تحت تحریم است و راه‌های خاص خودش را در جهت خودکفایی، صادرات، فروش و واردات دارد و این مسائلی است که همیشه روشن بوده و همچون روال قبل ادامه خواهد یافت. لیست تحریم‌های شرکت‌ها لیست بلندبالایی است و هر روز شرکت‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود و کار خودش را ادامه دهد.

به گزارش فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد شبکه‌‌ای را که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها و فروش محصولات پتروشیمی این کشور کمک می‌کنند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران و همچنین شرکت‌های صوری مستقر در جمهوری خلق چین و امارات عربی متحده که حامی شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران هستند را در فهرست تحریم قرار داد. این دو شرکت در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور نقش اساسی دارند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ فرد و ۹ شرکت را که ادعا می‌کند بخشی از شبکه دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هستند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول