اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شانزدهمین جشنواره مردمی آسمان هشتم خاتمه یافت

آئین پایانی شانزدهمین جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در میناب برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره مردمی آسمان هشتم خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، ابراهیم ذاکری دبیر جشنواره آسمان هشتم امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای در این خصوص اظهار داشت: در کنار ترویج فرهنگ رضوی، جشنواره آسمان هشتم برای ایجاد نشاط اجتماعی عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه عجین شدن جشنواره با مفاهیم معنوی و نام مبارک امام رضا(ع) این جشنواره را در سطح کشور ویژه کرده است، افزود: عرضه برنامه‌های دینی و فرهنگی در قالب هنر برای جذب جوانان موثر است.

دبیر جشنواره آسمان هشتم تصریح کرد: امسال سه هزار و ۱۳۰ نفر از جوانان و نوجوانان سراسر هرمزگان در ۱۵ رشته این جشنواره شرکت کردند.

ذاکری ادامه داد: اگر جشنواره حمایت شود می‌توان در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی تحولی اساسی ایجاد کرد.

سعید عبدلی‌زاده رئیس حوزه هنری هرمزگان نیز با بیان اینکه مردم روستای کردر رضوی عشق و ارادت خود را در قالب همت هنری به امام هشتم ابراز می‌کنند، گفت: عنوان نام امام رضا(ع) در حقیقت گردنبند با ارزشی است که اکنون به گردن اهالی روستای کردر آویخته شده است.

 

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ، هنر و یک رویداد ارزشی، به شکل پیوسته کار بسیار سختی است ولی مردم روستای کردر به زیبایی هر چه تمام این کار را انجام می‌دهند.

رئیس حوزه هنری استان هرمزگان عنوان کرد: مردم کردر ۱۶ سال است که فعالیت‌های هنری و ورزشی خود را با ائمه و به ویژه پیشوای هشتم شیعیان گره زده‌اند و قرار گرفتن نام این روستا و فعالیت‌های فرهنگی آن در کنار نام امام رضا(ع) ترکیبی دلنشین رقم زده است.

عبدلی‌زاده با اشاره به اینکه مردمی بودن جشنواره آسمان هشتم یکی از ویژگی‌های این جشنواره است و این عامل باعث شده حوزه هنری به حمایت از این رخداد ورود کند، گفت: خروجی جشنواره و بخش‌های مختلف آن باید تربیت نیروهای پشتیبان انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه میناب از پایگاه‌های هنر انقلاب است و انتخاب دو چهره هنری طی دو سال پیاپی به عنوان چهره هنر انقلاب بیانگر این موضوع است، تاکید کرد: جشنواره آسمان هشتم باید به شکل تخصصی پیگیری و دنبال شود.

به گزارش فارس، این جشنواره مردمی از سال ۱۳۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن‌های میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

 

 
این جشنواره برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی آغاز کرد و در هر دوره حدود چهار هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.
 
روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ رضوی به شمار می‌رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر(۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول