اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام کی‌یف: روزانه حدود هزار سرباز اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند

سرپرست تیم مذاکره‌کننده اوکراینی با اشاره به افزایش قابل توجه تلفات ارتش این کشور در جنگ با روسیه، گفت روزانه بیش از یک‌هزار نظامی اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند.

مقام کی‌یف: روزانه حدود  هزار سرباز اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که پیشتر گفته شده بود تلفات روزانه اوکراین در جنگ با روسیه حدود ۱۰۰ نظامی است، اما اکنون خبر از افزایش چشمگیر این رقم می‌رسد.

یک مقام ارشد اوکراینی خبر داد که روزانه بیش از یک هزار سرباز اوکراینی در منطقه دونباس کشته یا زخمی می‌شوند که از این تعداد، حدود نیمی از آنها تلفات است.

«دیوید آراخامیا» که مذاکرات اوکراین با روسیه را هدایت می‌کند و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است، به وبگاه «آکسیوس» گفت که طی دو هفته گذشته خسارت جانی ارتش این کشور به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

آراخامیا گفت که اوکراین یک میلیون نفر را در ارتش استخدام کرده است و ظرفیت جذب دو میلیون نفر دیگر را دارد، بنابراین اعداد لازم برای ادامه جنگ در دونباس، جایی که روسیه به تدریج در حال بدست آوردن قلمرو است، دارد.

پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در روز اول ژوئن گفته بود که روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی با تشدید حملات روسیه به دونباس کشته می‌شوند.

امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی در منطقه دونباس، ۲۰۵ فروند جنگنده، ۱۳۱ بالگرد، ۱۲۳۳ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۴۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۵۸۷ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۵۳۹ سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۲۰۱۳ توپخانه و خمپاره، و همچنین ۳۶۵۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین نابود شده است.

پیش از این، «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفته بود نظامیان اوکراینی از غیرنظامیانی که به همراه آنها در کارخانه «آزوت» در سیوِرودونتسک محاصره شده‌اند، به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول