اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمبود 100 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ جذب نیروهای جدید در انتظار مجوز دولت

معاون پرستاری وزیر بهداشت از کمبود یکصد هزار نیرو در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: درخواست پذیرش 100 هزار نفر داده شده که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده است.

کمبود 100 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ جذب نیروهای جدید در انتظار مجوز دولت

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌در پاسخ به این پرسش که «کمبود پرستار در کشور چگونه حل خواهد شد؟»، اظهار داشت: در این خصوص دو موضوع وجود دارد یکی تربیت پرستاران است که از دهه 90 تقریبا پذیرش تا 2.5 برابر افزایش پیدا کرد؛ یعنی در سال 90، 3 هزار دانشجوی پرستاری پذیرش می‌شد اما در سال 1400 این عدد به 8600 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ بالغ بر 1050 بیمارستان داریم و تخت‌های بیمارستان نیز افزایش یافته؛ ضمن اینکه تعداد پرستاران نیز در شرف بازنشستگی هستند و بحث مجوز استخدام نیز وجود دارد.باید پرستار تربیت شود و باید بتوانیم مجوز استخدام هم بگیریم و افراد فارغ‌التحصیل رشته پرستاری را به تناسب وارد بیمارستان‌ها کنیم که این موضوع مربوط به درخواست وزارت بهداشت است اما تأیید آن مربوط به سازمان امور اداری و استخدامی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز کرد: درخواست پذیرش 100 هزار نفر کارکنان نظام سلامت داده شده است که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده؛البته ما 100 هزار نیرو برای وزارت بهداشت نیاز داریم.

انتهای پیام/ ت 54

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول