اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی در خراسان‌جنوبی قابل پذیرش نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان به نسبت سال گذشته غیرقابل پذیرش است.

افزایش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی در خراسان‌جنوبی قابل پذیرش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، اظهار داشت: افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان به نسبت سال گذشته غیرقابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه دلایل افزایش آمار تصادفات، باید احصا و نسبت به رفع آن  اقدام شود، بیان داشت: بر اساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی وضعیت اکثر شهرهای خراسان‌جنوبی در مقایسه با شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مناسب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند، با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه های مختلفی را  در این خصوص  تعریف و در کوتاه‌مدت اجرا نماید.

عباس‌زاده تبیین کرد: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب رسیده و جهت اجرایی شدن در  شورای  ترافیک کشور نیز به تصویب برسد.

وی متذکر شد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی تصادفات درون‌شهری در استان و با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مأموریت دارد ظرف یک ماه آینده ده اولویت اصلی شهرها در حوزه ترافیکی را جهت تصویب در شورای ترافیک استان به ما اعلام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی در خصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی از معابر و گذرگاه‌های شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر هم سطح علاوه بر اینکه کارکرد فنی و ترافیکی دارد به عنوان نماد پیشرفت و مدرن بودن شهر نیز مطرح می‌شد.

عباس‌زاده تأکید کرد: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تقاطع غیر هم سطح  ارائه نماید تا پس از اقدامات کارشناسی در جلسه آتی به تصویب برسد.

وی با تاأید بر لزوم برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی، متذکر شد: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود آمار سفرها نسبت به نوروز افزایش داشته باشد تمامی دستگاه‌های دخیل باید آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران تابستانی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش توقفگاه‌های موقت، گشت‌های پلیس و آمادگی واحدهای امدادی ضروری است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول