اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین وضعیت جوی کشور/ گردوخاک و باد شدید در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و روز دوشنبه 30 خرداد این وضعیت در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت جوی کشور/ گردوخاک و باد شدید در برخی شهرها

صادق‌ ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا در ارتفاعات گیلان، مازندران و خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

وی ادامه داد: این شرایط جوی روز دوشنبه در برخی نقاط خراسان شمالی و رضوی، همچنین ارتفاعات غربی سمنان و شرق‌ استان تهران در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و روز دوشنبه 30 خرداد این وضعیت در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک‌ در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان، در 2 روز آینده اضافه کرد: ‌در این راستا اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی،‌‌ شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز سه‌شنبه 31 خرداد در ارتفاعات البرز مرکزی،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و روز چهارشنبه یکم تیر در ارتفاعات کرمان این وضعیت ادامه دارد.

ضیائیان افزود:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 25 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول