اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت سفر به اصفهان؛ از استقبال گرم از رئیسی در شرق تا حرف‌های خودمانی با وزیر نیرو در غرب

با هر جاری شدن آب زاینده‌رود، مردم می‌گفتند که این هفته می‌آید اما ۲۶ خرداد درست همان وقتی که زاینده‌رود تشنه و آرام خفته بود، رئیس‌جمهور به اصفهان آمد. روایت خبرنگار فارس از حاشیه‌های این سفر را در این گزارش بخوانید.

روایت سفر به اصفهان؛ از استقبال گرم از رئیسی در شرق تا حرف‌های خودمانی با وزیر نیرو در غرب

 ‌‌خبرگزاری فارس اصفهان؛ الهام قلیلی، چند ماهی می‌شد که هر پنجشنبه و جمعه‌ای از راه می‌رسید منتظر یک مسافر بودیم؛ در طول هفته برای استقبال از مهمان‌مان آماده می‌شدیم و شاید هر بار با نیامدنش، سخت توی ذوق‌مان می‌خورد.

با هر نوبت جاری شدن آب زاینده‌رود، مردم می‌گفتند که این هفته می‌آید اما ۲۶ خرداد، درست همان وقتی که زاینده‌رود تشنه و آرام خفته بود، روزی بود که ماه‌ها انتظارش را می‌کشیدیم؛ مهمان اصفهان از راه رسید!

از مدت‌ها قبل برای سفر برنامه‌ریزی می‌کردند، مصوبات آماده می‌شد، تا اینکه یک هفته آخر حسابی سر همه شلوغ بود، منتظر آمدن رئیس‌جمهور بودند، و بالاخره هواپیمای رئیس‌جمهورساعت ۸ در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین می‌نشیند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به همراه استاندار از رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت استقبال کردند و به این ترتیب بیست‌وپنجمین سفر استانی هیأت دولت، آغاز می‌شود.

رئیسی، رئیسی، تو آخرین امیدی!

تا قبل از آمدن گفته بودند یکی از برنامه‌های رئیسی بازدید سرزده است اما نه مکان معلوم بود و نه زمان بازدید، و وقتی مراسم استقبال در فرودگاه انجام شد، منتظر بودیم ببینیم اولین مقصد رئیس جمهور برای بازدید سرزده کجاست؟ چیزی نگذشت که فهمیدیم، رئیسی درست همان مقصدی را انتخاب کرده است که باید می‌رفت و از نزدیک آن را می‌دید، شرق اصفهان می‌شود اولید بازدید رئیس‌جمهور، خروش پرمهر و آتشین «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» مردم و کشاورزان نجیب پاسخ این انتخاب درست رئیس‌جمهورمان بود.

شاید زیباترین لحظات ثبت شده در این سفر یک روزه  آیت‌الله رئیسی به استان اصفهان، استقبال پرشور کشاورزان و مردم منطقه قلعه بالا در شرق اصفهان از رئیس‌جمهور بود؛ «رئیسی، رئیسی، تو آخرین امیدی!» این شاه بیت شعارهایشان در استقبال از حضور سرزده آیت‌الله رئیسی بود.

رئیس‌جمهور به میان حلقه محبت مردم شرق اصفهان رفت و هم پای درد‌ودل‌شان نشست و هم خود برایشان درد‌ودل کرد؛ رئیسی می‌گفت به او توصیه کرده‌اند وقتی به اصفهان برو که زاینده رود پرآب باشد و او هم در جواب گفته باید همان روزهایی که مشکلات وجود دارد، بین مردم بروم؛ من باید بروم مشکلات را از نزدیک ببینم و همان روزهایی که مشکل وجود دارد باید به جمع کشاورزان پرتلاش بروم.

او برای مردم توضیح داد: باید به قانون عمل شود و تقسیم عادلانه آب صورت گیرد، طرحی جامع که بتواند هم عدالت را در بر داشته باشد و هم مبتنی بر قانون باشد تا هرکسی به حق خود برسد؛ تلاش می‌کنیم تا حدود زیادی مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم و برای این موضوع برنامه‌هایی نیز در نظر گرفته شده و فقط همت و همراهی همه مسؤولان و مردم را نیاز داریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: کمبود نیز هر کس و منطقه‌ای حقی دارد و حق تعریف شده است و می‌تواند به حقوق خود برسد؛ این‌که در هر منطقه مردم می‌خواهند به عدالت رفتار شود، نقطه‌ای است که همه می‌توانیم برآن توافق کنیم؛ باید طرح تقسیم عادلانه آب در منطقه عمل شود به نحوی که افراد به حق خود برسند.

طبیعتاً تک تک مناطق استان حق داشتند که مشکلات‌شان را به گوش دولت‌مردان برسانند و به این ترتیب، نمایندگان رئیس‌جمهور یک به یک راهی شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان شدند.

کاشان؛ وزیر جهاد کشاورزی

یک روز قبل از ورود رئیس جمهور به استان یعنی بعد از ظهر روز چهارشنبه، سفر بیست‌وپنجم با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در کاشان آغاز شد، ساداتی‌نژاد در این سفر به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر و فلاورجان تعیین شده بود. 

وزیر جهاد کشاورزی در این روز، حضور در جمع خبرنگاران، دیدار با امام جمعه کاشان، ملاقات مردمی و شرکت در جلسه شورای اداری کاشان و آران و بیدگل را در برنامه‌های خود داشت.

میزهای خدمت بیش از ۲۹ وزارتخانه دولت نیز همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به استان اصفهان، در ادارت کل این نهادها در شهر اصفهان از روز چهارشنبه برپا و تا روز پنجشنبه ادامه داشت.

خوانسار؛ وزیر اقتصاد و امور دارایی

 

وزیری که علیرغم کسالت به سفر و بازید ادامه می‌دهد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان نماینده هیات دولت وارد شهرستان شهرضا شد و در بدو ورود از شهرک رازی شهرضا بازدید کرد؛ وی همچنین در سفر به شهرضا با حسینعلی شبان‌پور پدر شهید محمودرضا شبان‌پور دیدار کرد، حسینعلی شبان‌پور پدر شهید محمودرضا شبان‌پور است، او از پنج سالگی همراه پدرش به شبانی پرداخته است. با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی از جمله راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

خبرنگاران شهرضا تعریف کردند که اسماعیلی بعد از سفر به شهرضا کمی ناخوش احوال بود و با وجود کسالتی که برایش پیش آمد اما سفرش را قطع نکرد و هر طور که شده خودش را به دهاقان رساند.

وزیر راه پروژه قطار سریع‌السیر را برای بازدید انتخاب کرد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم از پروژه قطار سریع‌السیر بازدید کرد.

نجف‌آباد؛ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در نجف‌آباد، به افتتاح میدان میوه و تره‌بار شهرداری گلدشت پرداخت؛ پس از افتتاح میدان میوه و تره‌بار، همراه با مسوؤولان این شهرستان به بازدید از بیمارستان در حال ساخت نجف‌اباد و خانواده شهیدان حجتی رفت.

لنجان؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

 

نطنز؛ رئیس سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز وارد شهرستان نطنز شد و ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به شهدا از گروه صنعتی جهان صادرات نطنز بازدید و مشکلات آن را بررسی و در ادامه سفر خود از کشتارگاه نطنز بادرود بازدید به عمل آورد.

نائین؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

عیسی زارعی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری و مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز به نائین رفتند و ضمن بازدید از ایستگاه گاز مادر نائین، بیمارستان افضلیان نائین، حضور در منزل شهیدان نصیری و زیارت امام‌زاده سید علی، به پای صحبت‌ مردم این شهرستان نشستند.

جرقویه؛ رئیس بنیاد شهید

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید نیز با حضور در روستای قارنه شهرستان جرقویه به دیدار به پای صحبت خانواده شهدای این روستا نشست.

سمیرم؛ وزیر ورزش و جوانان

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز در بدو ورود خود به شهرستان سمیرم به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و در ادامه حضور خود در سمیرم ضمن بازدید از معدن خاک‌نسوز و پروژه‌های ورزشی، با اقشار مختلف مردم و ورزشکاران دیداری داشته است.

شاهین‌شهر و میمه؛ وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به شاهین‌شهر و میمه علاوه ‌بر بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان، چند طرح‌ عمرانی را نیز افتتاح و با شهروندان این شهر ملاقات مردمی داشت و در ادامه نیز در شورای اداری شهرستان شرکت کرد.

میزبانی گرم مردم منطقه محروم غرب استان از وزیر بهداشت

 بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت و درمان نیز با حضور در شهرستان فریدونشهر به شهدای والا مقام این شهرستان ادای احترام کرد و در ادامه، فریدونشهر را به مقصد بوئین‌میاندشت ترک کرد و در این شهرستان ضمن حضور در گلزار شهدا، با یکی از خانواده‌های شهدا دیدار کرد.

حرف‌های درگوشی چادگانی‌ها با وزیر آب!

 

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پس از آنکه صبح پنجشنبه بلافاصله پس از ورود به اصفهان به همراه رئیس‌جمهور از مزارع و مناطق شرق اصفهان بازدید کرد، به شهرستان چادگان رفت و از وضعیت سد زاینده‌رود در این منطقه و جاده دوبانده اصفهان-چادگان بازدید کرد؛ مردم هم که از مسؤولانشان گلایه‌هایی دارند فرصت را مغتنم می‌شمارند و می‌روند حرف‌هایشان را در گوشی با وزیر نیرو و نماینده رئیس‌جمهور بیان می‌کنند.

 

 

هسا و شهرک علمی تحقیقاتی مقصد دوم رئیسی در اصفهان

رئیسی بعد از آنکه مناطق مختلف شرق اصفهان و مشکلاتش را می‌بیند به شهرک علمی تحقیقاتی و صنایع هواپیماسازی می‌رود، رئیس‌جمهور دستاوردهای جوانان و نخبگان را می‌بیند و از آن‌ها می‌خواهد برای ساخت هواپیما دست به کار شوند.

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات این سفر هم بازدید رئیس‌جمهور از شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران، «هسا»، و درخواستش از این شرکت بود، رئیسی پس از بازدید از بخش‌های مختلف شرکت هِسای وزارت دفاع در اصفهان از مسؤولان این شرکت می‌خواهد برای ساخت هواپیمای مسافربری دست به کار شوند.

این حرف رئیسی حسابی در فضای مجازی می‌چرخد  اما خودتحقیرها باز هم می‌خواهند بگویند نمی‌شود، جنجال به پا می‌کنند، اما رئیسی جمعه در دیدار با جهادگران باز هم از توانمندی جوانان ایرانی و آنچه در هسا دیده برای جهادگران و مردم روایت می‌کند تا بگوید می‌شود و می‌توانیم...

ساعت به ظهر که می‌رسد بیت مجتهد و استاد اخلاق اصفهان، آیت‌الله ناصری میزبان آیت‌الله رئیسی است.

 

واکنش اسلامی به قطعنامه علیه ایران

یکی از مهم‌ترین مطالب مطرح شده در این سفر هم واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اقدامات جدید آژانس بود؛ اسلامی با تاکید بر اینکه فشارها و جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران به هیچ وجه در گذشته نتیجه نداشته و الان هم تاثیری ندارد، گفت: جنجال های سیاسی و فشارهای اینگونه هرگز در گذشته نتیجه نداشته الان هم هیچ تاثیری ندارد چرا که پرونده پی ام دی بسته شده و باز کردن مجدد آن هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد کرد.

 

 

 

باز هم رئیسی سد محافظان را می‌شکند

سفر به به ساعت‌هابی پایانی می‌رسد، برنامه بعدی رئیسی دیدار با نخبگان است؛ رئیس جمهور ساعت ۱۷ روز پنجشنبه وارد جلسه با نخبگان استان شد و پای صحبت جمعی از فعالان اقتصادی، پزشکی، فرهنگی، دانشگاهی، صنعتی و کشاورزی نشست و بعد از آن نیز پاسخ همه صحبت‌های نخبگان را در سخنانش داد.

نخبگان در حال صحبت بودند که صدایی توجه همه حاضران در سالن را به خود جلب کرد؛ دو جانباز عزیز هفتاد درصد که در جلسه با نخبگان شرکت کرده بودند، جای مناسبی ننشسته بودند، رفیق‌شان می‌خواهد آن‌ها را به ردیف‌های جلویی منتقل کند و وقتی به سد محافظان بر می‌خورد از رئیس‌جمهور می‌خواهد تا خودش کار را حل کند.

 

صداکه به گوش آیت‌الله رئیسی می‌رسد سد محافظان می‌شکند و کار حل می‌شود، صحبت سخنران که تمام شد آیت‌الله رئیسی از جا برخاست و به مرد جانباز نزدیک شد، پیشانی او را بوسه‌ای زد و اینگونه، از آن‌ها دلجویی کرد و لبخند را مهمان لب‌های حضار و جانبازان کرد.

 

 

سخنرانی پرشور در جمع اقشار اصفهان

بلافاصله پس از جلسه با نخبگان، رئیس جمهور برای دیدار با اقشار مردم اصفهان راهی سالن ۲۵ آبان می‌شود.سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مردم ولایتمدار اصفهان شور و نشاطی در سالن بر پا می‌کند، صدای تشویق حضار معلوم است که دل داده‌اند به سخنان انقلابی رئیس‌جمهورشان.

کودکی در بغل رئیس‌جمهور توجه عکاسان را به خودش جلب می‌کند، پسر شهید حججی قهرمان است، عکاس فارس لحظه ثبت عکسش را با ذوق برای‌مان تعریف می‌کند بالاخره همشهری شهید حججی است.

 

وقت  حساب و کتاب!

برنامه بعدی روز شلوغ کاری رئیس جمهور، حضور در جلسه شورای اداری استان اصفهان بود؛ نوبت حساب و کتاب رسیده است! حالا دیگر همه مسافران اصفهان در یک محل جمع شده بودند تا بگویند برای اصفهان چه کردند!

 

رئیس جمهور که درد اصفهان را می‌داند و حالا هم در این سفر هم از نزدیک آن را دیده دستور تشکیل کارگروهی برای بررسی فرونشست را می‌دهد، از آب می‌گوید و برنامه جامع احیای زاینده‌رود را راه علاج می‌داند و از نخبگان می‌خواهد درباره این برنامه نظر دهند، از قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران می‌گوید و تاکید می‌کند به صورت ویژه این موضوع در شورای عالی اقتصاد کشور مطرح خواهد شد.از محیط زیست اسم می‌برد و می‌خواهد ظرفیت علم و فناوری به کمک بیاید تا این مشکل نصف جهان هم رفع شود خلاصه حرف‌های رئیس‌جمهور نشان می‌دهد عزم او برای حل مشکلات جدی اصفهان جدی است.

جمع‌بندی این سفر هم می‌شود ۲۱۷ مصوبه با ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات اصفهان، رئیسی دانشگاه آزاد اصفهان را به سمت فرودگاه ترک می‌کند

قاب آخر با خبرنگاران بی‌ادعا

ساعت که از نیمه شب گذشت، نوبت به برنامه آخر این سفر فشرده یعنی نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران رسید؛ خستگی را می‌شد در چهره‌ خبرنگاران دید، از صبح ساعت ۵ و نیم آمده تا بامداد جمعه بی‌ادعا و گمنام مشغول کارشان بوده‌اند، البته که از ناهماهنگی‌ها در این سفر گلایه دارند اما این‌ها عادت دارند به ناهماهنگی و موانع تکراری! اما مثل همیشه پای کار آمده‌اند تا صحنه‌های این سفر را برای مردم روایت کنند.

 

سوال‌شان از زاینده‌رود است،آقای رئیسی مشخصا برنامه شما چیست؟ این سوال خبرنگار از رئیس‌جمهور در پایان سفر است، رئیسی باز هم طرح جامع احیای زاینده‌رود را راه حل می‌داند و اعلام می‌کند به زودی این طرح در اختیار نخبگان خواهد بود تا درباره‌اش نظر دهند و عملیاتی شود..

و عکس یادگاری با خبرنگاران آخرین قابی است که عکاسان از سفر یک روزه رئیس‌جمهور در سفر بیست‌و‌پنجم ثبت می‌کنند...

 

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول