اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نان گران نمی‌شود/ کدام نانواها از چرخه پخت و عرضه حذف می‌شوند؟

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در طرح جدید توزیع نان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم، گفت: نانوایی که در این طرح همکاری و کارت‌خوان را نصب کند ۱۵ درصد از کل مبلغ فروش روزانه نان را تشویقی دریافت می‌کند و در غیر این صورت از چرخه پخت و عرضه نان حذف می‌شود.

نان گران نمی‌شود/ کدام نانواها از چرخه پخت و عرضه حذف می‌شوند؟

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد به طرح توزیع هوشمند نان با نصب کارت‌خوان توسط بانک سپه در نانوایی‌ها، گفت: از هفته گذشته این طرح در شهرستان‌های شهرکرد، اردل و کیار آغاز شده و از ۸۶۴ نانوایی تا کنون ۶۲ نانوایی به این دستگاه مجهز شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود همه نانوایی‌ها تا اواسط تیرماه سال جاری به طرح مذکور بپیوندند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این طرح هیچ‌گونه افزایشی در قیمت نان نداریم، افزود: با این طرح نه تنها قیمت بالا نمی‌رود بلکه کیفیت نیز افزایش می‌یابد به گونه‌ای که نانوایی‌ بدون کیفیت به مرور مشتری خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: با هوشمند شدن نانوایی‌ها مشتری مبلغ مورد نیاز را با کارت بانکی خود پرداخت می‌کند و از طریق تعداد تراکنش‌های انجام شده در روز میزان فروش و ساعات کاری نانوا مشخص می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه با این طرح نانوایان آرد خود را به صورت آزاد تهیه می‌کنند، اظهار داشت: در گذشته نانوایی‌ها از ۲ نوع آرد دولتی استفاده می‌کردند که برخی تخلفات مانند فروش به سوپرمارکت‌ها، کم‌فروشی و کاهش ساعت کار را به دنبال داشت اما در این طرح نانوا خود آرد را تهیه می‌کند و دولت مابه‌تفاوت قیمت نان را پایان هر روز به حساب نانوایی واریز می‌کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: نانوا از محل یارانه واریزی دولت آرد مورد نیاز خود را تهیه می‌کند، یعنی یارانه خرید نان مردم به حساب نانوایی واریز می‌شود.

محدودیتی در تعداد نان وجود ندارد

ابراهیمی با اشاره به اینکه در این طرح هیچ  محدودیتی در خرید نان برای خانوار وجود ندارد، بیان کرد: اگر سرپرست خانوار در شهر «الف» زندگی کند و فرزند وی در شهر «ب» و فرزند دیگرش از شهر «ج» نان خریداری کند، نان را در اختیار آنها قرار می‌دهند و محدودیتی در مکان نانوایی‌ها و یا تعداد نان وجود ندارد.

وی به ساعت کاری نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: شروع ساعت کاری نانوایی‌ها از ساعت ۶ تا ۸ صبح و ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ است که هر نانوایی‌ بخواهد بیشتر از این زمان اعلام شده کار کند نه تنها مشکلی به وجود نمی‌آید بلکه مشتری او بیشتر می‌شود و در نتیجه درآمد بیشتری  خواهد داشت.

نان مورد نیاز سوپرمارکت‌ها، مراکز آموزشی و درمانی پیش‌بینی شده است

ابراهیمی با بیان اینکه در این طرح نان مورد نیاز سوپرمارکت‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی، مراکز درمانی و کارگاه‌ها پیش‌بینی شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، گفت: نانوایی که کار کند درآمد دارد زیراکه آرد دولتی وجود ندارد که بفروشد و یا اگر بخواهد با هدف فروش آرد روز و یا زمان کاری‌اش را کم کند مشتری‌اش را از دست می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تا کنون با بسیاری از نانوایی‌های متخلف برخورد و سهمیه آردشان کسر شده است، اظهار داشت: برخی از نانوایان تنها با هدف فروش آرد و قاچاق وارد این چرخه شده‌اند که با اجرای طرح جلوی این تخلفات گرفته می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: هر نانوایی که در این طرح با ما همکاری و کارت‌خوان را  نصب کند ۱۵ درصد از کل مبلغ فروش روزانه نان را تشویقی دریافت می‌کند و در غیر این صورت از چرخه پخت و عرضه نان حذف می‌شود.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول