اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نشریه برجسته آمریکایی: هزینه‌های جنگ بالا رفته؛ غرب پشت اوکراین را خالی می‌کند

نشریه آمریکایی آتلانتیک در گزارشی نوشت: ماه عسلِ رهبران اوکراین با غرب دوام نمی‌آورد، چرا که غرب از جنگ خسته شده است.

نشریه برجسته آمریکایی: هزینه‌های جنگ بالا رفته؛ غرب پشت اوکراین را خالی می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت «هزینه‌های اقتصادی جنگ اوکراین، به طور جدی سیاست گذاران آمریکایی و دیگر کشورهای غربی را نگران کرده و اقتصاددانان، نگران رکود در سال آینده هستند». آتلانتیک می‌گوید ماه عسلِ رهبران اوکراین با غرب دوام نمی‌آورد، چرا که غرب از جنگ خسته شده است.

مجله آتلانتیک در تحلیل خود آورده است: جنگ اوکراین ماه‌ها به طول انجامیده و هیچ نشانه‌ای از توقف آن در دست نیست. با این حال، همان‌طور که استراتژیست انگلیسی، لارنس فریدمن می‌گوید: «می‌توانید خطوط کلی آنچه روسیه می‌خواهد را در سخنرانی پوتین در ۹می ‌شناسایی کنید: حفاظت از کریمه و تضمینی برای این که اوکراین میزبان تسلیحات هسته‌ای در خاک خود نخواهد بود.» 

دور از انتظار است که اوکراین به هر گونه امتیاز ارضی تن دهد. بنابراین همچنان به متحدان غربی خود برای حمایت فشار می‌آورد. با این حال، آنچه اکنون اوکراین می‌خواهد، حمایتی است که نه تنها برای مقاومت در برابر پیشرفت‌های روسیه، بلکه برای پس گرفتن قلمرو و دوئل با توپخانه قدرتمند روسیه به آن نیاز دارد. دولت بایدن نسبت به ارائه این کمک‌ها بی‌میل است و به سختی می‌توان متصور بود که دیگر کشورها موضع بهتری بگیرند.

هزینه‌های اقتصادی جنگ، به طور جدی سیاست گذاران آمریکایی و دیگر کشورهای غربی را نگران کرده است.  تورم منطقه یورو به ۸.۱ درصد رسیده در حالی که در ایالات متحده، تورم به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده است. اقتصاددانان برجسته نگران رکود در سال آینده هستند.

جنگ اوکراین با پیامدهای اقتصادی، آن زمینه را برای ظهور پوپولیست‌ها آماده می‌کند. انتخابات اخیر در کلمبیا، فرانسه، استرالیا و آلمان چالش‌های پیش روی هر دو حزب فعلی و جریان اصلی را نشان می‌دهد. به این ترتیب، مذاکرات اوکراین با حامیانش، سخت‌تر می‌شود. چه بسا اوکراین برای واگذاری برخی از مناطقش، تحت فشار قرار بگیرد. شکایت‌های رهبران غربی نیز افزایش می‌یابد.

گزارش نشریه آتلانتیک در حالی منتشر می‌شود که چند تن از مقامات اروپایی و همچنین جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این اواخر چندین بار گفته‌اند « ممکن است اوکراین مجبور شود به عنوان بخشی از معامله از طریق مذاکره، زمینی را به روسیه بدهد».

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول