اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جذاب ترین دیدنی های تهران و حومه

تهران یکی از شهرهای توریستی ایران است و دیدنی های زیادی در آن و حومه اش قرار گرفته است. تهران به عنوان بزرگ ترین شهر ایران دارای دیدنی های بسیار زیادی است. در این مقاله به دیدنی های تهران و حومه پرداخته شده است.

جذاب ترین دیدنی های تهران و حومه

برج آزادی

این برج یکی از نمادهای اصلی تهران است که بسیاری از افراد تهران را با آن می شناسند. امکانات زیادی در این برج مانند کتابخانه و موزه برای بازدید کنندگان قرار دارد. راحت ترین راه دسترسی به برج آزادی استفاده از خط 4 مترو و پیاده شدن در ایستگاه آزادی است.

برج میلاد

این برج نیز یکی از نمادین ترین برج های تهران است که فضایی مدرن تر و لوکس تر دارد. مراکز تجاری، رستوران ها، سالن های همایش و مراکز تفریحی زیادی در این برج قرار گرفته اند. دسترسی به این برج از بزرگراه همت با اتوبوس یا تاکسی به راحتی امکان پذیر است.

پارک ملت

این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های تهران است که در خیابان ولیعصر واقع شده است. دسترسی به پارک ملت از طریق خط 7 بی آر تی و تاکسی های تجریش امکان پذیر است.

پارک ساعی

این پارک نیز یکی از معروف ترین پارک های تهران است و بخشی از آن معروف به باغ ژاپنی است که در آن پرندگان زیادی نگه داری می شود. دسترسی به پارک ساعی از طریق اتوبوس های خط تجریش و راه آهن امکان پذیر است. همچنین با رفتن به میدان ونک، می توانید با طی کردن مسیری به سمت جنوب، به پارک ساعی برسید.

بازار تجریش

این بازار را می توان یکی از بهترین نقاط گردشگری - تجاری تهران دانست. بازار تجریش دارای گستردگی بسیار زیاد محصولات و معماری خاص و کلاسیک است که برای هر بیننده ای جذابیت دارد. دسترسی به این بازار از طریق مترو بسیار راحت است، آخرین ایستگاه خط 1، تجریش است که بازار نیز در این منطقه قرار گرفته است.

موزه هنرهای معاصر

این موزه یکی از بزرگ ترین موزه ها در زمینه آثار اروپا و آمریکای شمالی است. 9 گالری در این موزه قرار دارند که در هرکدام آثار بدیعی از هنرهای مدرن قرار گرفته است. راحت ترین راه رسیدن به این موزه را می توان استفاده از اتوبوس های آزادی و هفت تیر یا آزادی و ولیعصر و پیاده شدن در ایستگاه پارک لاله دانست.

سایر مناطق دیدنی تهران

تئاتر شهر
کاخ موزه سعدآباد
موزه جواهرات ملی
موزه مقدم
عمارت مسعودیه
موزه قصر
موزه فرش ایران
موزه آبگینه و سفالینه
موزه ملی
برج طغرل
امامزاده داوود
کاخ گلستان
کاخ نیاوران
کلیسای سرکیس
موزه نگارستان
موزه عبرت ایران
مجموعه ورزشی انقلاب
پارک جمشیدیه
بازار تهران
پل طبیعت
آبشار کلوگان
پارک ژوراسیک
آکواریوم پاک شهر
ییلاق لواسان
پارک لویزان
دربند و درکه

دیدنی های شهرک چیتگر

شهرک چیتگر که در غرب تهران قرار گرفته است، در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از قطب های اصلی گردشگری تهران خواهد شد. هم اکنون نیز مناطق دیدنی زیادی در این منطقه قرار گرفته است که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

دریاچه چیتگر

این دریاچه که به دریاچه شهدای خلیج فارس نیز معروف است، در یکی از غربی ترین نقاط تهران قرار دارد. جزیره های حیات وحش و اسکله های قایق رانی آن، از جاذبه هایی هستند که گردشگران زیادی را جذب کرده اند.

پارک جنگلی چیتگر

این بوستان یکی از جذاب ترین و زیباترین پارک های تهران است که بسیاری از مردم و گردشگران آن را به خاطر پیست دوچرخه سواری اش می شناسند. در پارک جنگلی چیتگر آلاچیق های زیاد، به همراه رستوران و سوپرمارکت قرار دارند. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و استراحت است.

بام لند

مجتمع تجاری بام لند، یکی از جدیدترین مراکز در تهران است که در منطقه 22 و شهرک چیتگر واقع شده است. در این مجتمع رستوران ها، کافه ها و پاساژهای زیادی ساخته شده است که آن را به یکی از جذاب ترین مراکز تهران تبدیل می کنند.

معماری بام لند منحصر به فرد است و به همین دلیل دارای زیبایی خاصی است. در این مرکز تجاری 12 ساختمان دو طبقه وجود دارد که به صورت مستقل از هم فعالیت می کنند.

معتبرترین برندهای داخلی یا خارجی در این مجتمع نمایندگی دارند. کافه های ویژه و رستوران های بین المللی آن، گردشگران زیادی را جذب می کنند. پاساژهای لوکس و محصولات برند نیز از دیگر جذابیت های بام لند هستند.

پارک ارم

پارک ارم یکی از بزرگ ترین پارک های ایران است که وسایل بازی مهیج و شهربازی بزرگی نیز در آن قرار گرفته است. گردشگران زیادی از سراسر کشور به دلیل وسایل مهیج و جذاب پارک ارم به تهران سفر می کنند.

امکان قایق رانی در دریاچه نیز از سمت این پارک فراهم شده است. همچنین علاوه بر شهربازی، کافی شاپ و رستوران های مختلفی در این پارک به همراه غرفه های مختلف غذایی وجود دارند.

پروژه های چیتگر

برج های زیادی در چیتگر و به خصوص اطراف دریاچه در حال ساخته شدن هستند. به عقیده بسیاری از افراد، این منطقه در آینده تبدیل به یکی از قطب های گردشگری تهران و ایران خواهد شد و به همین دلیل آینده این برج ها بسیار روشن است.

پروژه هایی که اطراف دریاچه قرار گرفته اند، مانند پروژه های بیسموت، نیکان و اطلس، از بهترین پروژه های چیتگر هستند که آینده روشنی برای سرمایه گذاری دارند. با گذشت زمان و ساخته شدن مراکز تجاری بیشتر در این منطقه و آشنایی بیشتر مردم با پارک ها و مراکز تجاری- تفریحی، ارزش برج ها نیز بالاتر خواهد رفت.

منبع: https://diyar22.com/blog/مقالات/P839-باملند-تهران-کجاست.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول