اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کرونا در خنداب زمین‌گیر شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: در طی دو ماه اخیر هیچ مورد فوتی و بستری ناشی از کرونا در سطح شهرستان خنداب به ثبت نرسیده است.

کرونا در خنداب زمین‌گیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خنداب زهرا اسدی صبح امروز در نشست مدیریت کرونا شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در دو ماه اخیر شرایط کرونایی در کشور و همچنین استان مرکزی در وضعیت پایداری قرار داشته و شهرستان خمین نیز از این قضیه مستثنی نبوده است اما مردم باید توجه کنند که این مهم به منزله پایان کرونا نیست و بهتر است که همشهریان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن اعزام حجاج به سرزمین عربستان تکمیل واکسن کرونا الزامی است و حجاج باید دو دُز واکسن خود را با یک واکسن سینوفارم یا استرازنکا دریافت کنند و در کنار آن تزریق واکسن فلج اطفال نیز از موارد الزامی می‌باشد؛ همچنین این گروه می‌بایست ۷۲ ساعت پس از ورود به خاک عربستان تست پی‌سی‌آر را انجام و جواب منفی تست را همراه خود داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۹۶ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان خنداب دُز اول، ۸۶.۲ دهم درصد دُز دوم و ۵۲ درصد دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

اسدی ادامه داد: با توجه به اینکه هر دو دُز واکسن می‌تواند حداکثر ۶ الی ۷ ماه اثربخشی مطلوب داشته باشد از این‌رو از مردم می‌خواهیم که با مراجعه به کارگاه‌های جامع سلامت و مراکز بهداشتی نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر حضور متخصصین باتجربه در سطح شهرستان خنداب، از اوایل خردادماه سال جاری یک متخصص چشم‌پزشک به مدت یک روز در هفته به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان افزوده شده و با پیگیری‌های، مسؤولین و اقدام خیرخواهانه مجتمع آب‌سنگین خنداب شاهد تجهیز بیمارستان مهر خنداب به دستگاه اکوکاردیوگرافی و ارائه خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرستان خنداب در حال انجام است و پروژه‌های روستای اناج، استوه در حال بتن‌ریزی و مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان خنداب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ساخت پروژه اورژانس آقداش نیز کلید خورده است.

اسدی با اشاره به حضور همیشگی خیرین حوزه سلامت در کنار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: به لطف اقدام خیرخواهانه خیر  عباس رضایی یک زمین به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰ متر و ارزش ۴ میلیارد تومان به بیمارستان مهر خنداب اهدا شده و نمازخانه بیمارستان مهر خنداب در حال ساخت و تجهیزات لازم برای دیالیز بیماران در بیمارستان مهر خنداب در حال تأمین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول