اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه/ دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه، بار دیگر از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد.

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه/ دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امروز (یکشنبه) ۲۹ خرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

این دومین گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه ظرف دو هفته اخیر است.

در این گفت‌وگو مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ترکیه در این گفت‌وگو بار دیگر از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت و ابراز امیدواری کرد که تداوم ارتباطات بین مسؤولان دو‌ کشور باعث ارتقای مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری‌های متقابل شود.

امیرعبداللهیان همچنین از دعوت به عمل آمده تشکر کرد و با اشاره به عزم ایران برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات با ترکیه، نسبت به رایزنی‌های بیشتر در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۴ خرداد ماه نیز در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد رایزنی قرار داد. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر استمرار رایزنی‌های موجود بین دو کشور  بر ضرورت تقویت همکاری‌ها بویژه در زمینه مسائل دوجانبه تجاری و کنسولی تأکید کرد. مولود چاووش اوغلوو همچنین از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به آنکارا در آینده نزدیک و‌ گفت‌وگو‌ درباره مسائل مورد علاقه دعوت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ظرف روزهای گذشته با وزرای خارجه عمان، عراق و امارات عربی متحده نیز تلفنی گفت‌وگو کرده است. او در هفته‌ای که گذشت میزبان «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه جدید پاکستان نیز بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول