اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان میزبان جشنواره منطقه‌ای«طلوع» شد

دبیر جشنواره طلوع از برگزاری جشنواره «طلوع» در زنجان خبر داد و گفت: مهلت دریافت آثار هنرمندان ۲۰ تیرماه تعیین شده است.

زنجان میزبان جشنواره منطقه‌ای«طلوع» شد

گل نساء آقامحمدی، دبیر جشنواره طلوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه جشنواره طلوع از ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مهلت دریافت آثار هنرمندان ۲۰ تیرماه تعیین شده است و بازخوانی نتایج تا ۲۵ تیرماه، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰ مهرماه خواهد بود.

دبیر جشنواره طلوع از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت «طلوع» با مشارکت بهزیستی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین خبر داد و گفت: استان زنجان برای سومین بار به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شد.

وی درباره شرایط دریافت آثار مورد پذیرش گفت: آثاری مورد پذیرش و ارزیابی قرار خواهند گرفت که با توجه به محورهای ارائه شده در فراخوان نوشته شده باشد و آثاری که از سوی هیات داوران برای چاپ مناسب تشخیص داده شوند، پس از طی مراحل لازم از سوی معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به چاپ خواهد رسید.

آقامحمدی به مسابقه نمایشنامه‌نویسی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این بخش به منظور دستیابی به مجموعه‌ای از آثار نمایشی کیفی و استاندارد با بن مایه معلولیت و مسائل مرتبط با آن و خلاء موجود در زمینه متون نمایشی مرتبط طراحی شده است.

معاون توانبخشی با بیان اینکه مهلت دریافت نمایشنامه‌ها تا تاریخ 20 تیر ماه خواهد بود، اضافه کرد: هر نمایشنامه‌نویسی می‌تواند با حداکثر یک اثر، متقاضی حضور در این مسابقه باشد و تعداد ۱۰ نمایشنامه به عنوان آثار برگزیده وبدون در نظر گرفتن  اولویت اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی و... با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران بر پا خواهد شد.

آقامحمدی افزود: در داوری نمایش‌های جشنواره به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول(همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول