اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چرخش کلمبیا به چپ؛ «گوستاوو پترو» پیروز انتخابات شد

با شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا، یک نامزد چپ گرا برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی دست یافت.

چرخش کلمبیا به چپ؛ «گوستاوو پترو» پیروز انتخابات شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نتایج شمارش آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا نشان می‌دهد که «گوستاوو پترو» نامزد چپ گرا پیروز نهایی انتخابات شده است. 

براساس گزارش رسانه ها، این اولین بار است که یک نامزد چپ گرا پیروز انتخابات کلمبیا شده است. 

مقامات انتخاباتی کلمبیا براساس بیشتر آرای شمارش شده پترو را برنده انتخابات اعلام کرده‌اند. ساعاتی پیش کمیسیون انتخاباتی کلمبیا از پیشتاز بودن پترو با ۶۵ درصد آرا در مقابل رقیبش «رودولفو هرناندز» غول ساخت و ساز و شهردار یکی از شهرهای بزرگ این کشور خبر داده بودند. 

براساس گزارش نیویورک تایمز، با شمارش ۹۹ درصد آراء گوستاوو پترو کمی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کرده و رقیبش نیز حدود ۴۷ درصد آرا در اختیار گرفته است.

گوستاوو پترو در اولین واکنش به پیروزی خود در انتخابات در حساب توئیتری خود آن را یک «پیروزی مهم و تاریخی» برای مردم کلمبیا خواند. 

وی نوشت، «این یک پیروزی برای خدا، برای مردم و برای تاریخ است.»  پیروزی یک نامزد چپ گرا برای کلمبیا که پیش از این اغلب در اختیار راستگرایان بوده است  می‌تواند دوره جدیدی را در حیات سیاسی کلمبیا رقم بزند.

برخی کارشناسان معتقدند این امر می‌تواند تحولاتی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند. براساس گزارش ایندیپندنت، پترو وعده داده که نظام اقتصادی کلمبیا را به کلی متحول کند و دست به گسترش برنامه‌های اجتماعی، توقف کاوش نفت و تغییر تمرکز کشور به سوی صنعت و کشاورزی داخلی بزند. او می‌گوید کاهش نابرابری در صدر برنامه‌هایش قرار دارند.

کلمبیا یکی از متحدان آمریکا در منطقه محسوب می‌شود؛ با این وجود، پترو قول داده است که در روابط تجاری میان دو کشور تغییراتی ایجاد خواهد کرد و همکاری دو کشور در مبارزه با مواد مخدر را به کلی تغییر خواهد داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول