اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ارز ترجیحی، تولید کشور را با خاک یکسان کرد

نایب‌رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: ارز ترجیحی بزرگترین ضربه را به مراودات تجاری و مالی در کشور زد و باعث شد تولید کشور با خاک یکسان شود.

ارز ترجیحی، تولید کشور را با خاک یکسان کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه (30 خردادماه) در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت، اظهار داشت: در کشور با مشکلاتی مواجهه هستیم که واژه‌ها درست تبیین نمی‌شود. مثلا کلمه اقتصاد مقاومتی در جامعه نخبگانی درست تبیین نشد، زیرا اقتصاد مقاومتی دارای ۲۴ بند بود و به تمام جوانب نگاه کرده است، اما متاسفانه بعد از ۱۰ سال به یک تعریف سطحی از آن رسیدیم.

وی افزود: حکمرانی مردمی دو شأن دارد یک سلوک مردمی حاکمان است یعنی حاکمان در بین مردم و جزو مردم باشند. در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم این موضوع ارتقاء پیدا کرده و می‌توانیم این تغییر را مشاهده کنیم، زیرا امروز مردم، رئیس دولت را از خود می‌دانند و حتی مخالفان سیاسی بر این موضوع اذعان دارند.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حتی در سطوح وزرا در دولت سیزدهم هم ما شاهد سلوک مردمی هستیم و این دولت نمره بسیار خوبی از سلوک با مردم دریافت می‌کند و در طول دولت‌های گذشته این موضوع بی سابقه است.

زنگنه با بیان اینکه دومین شأن حکمرانی بر محور مردم است، تصریح کرد: حکمرانی بر محور مردم یعنی اعتماد کردن به توده مردم. البته ابتدا باید دریابیم که تلقی از مردم چیست؟ یعنی هنگامی که کلمه مردم بیان می‌شود، توده‌ها یا اقشار یا اصناف نیز شامل می‌شود. یعنی آیا بخش خصوصی و نخبگان را جزو مردم هستند یا نه؟ پس هر کسی غیر از دولت مردم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: اعتماد به مردم یعنی اصل ۴۴ قانون اساسی. یعنی چقدر می‌توانیم در موضوعات مختلف به مردم واگذار می‌شود.

زنگنه افزود: در ابتدای انقلاب یک تفکر سوسیالیستی به وجود آمد که باید حرکت در جهت مردم باشد، اما متاسفانه تمام موارد در اختیار دولت قرار گرفت و افرادی با دمپایی وارد دولت شده، اما امروز سوپر میلیارد شدند و برخی‌ها با شعار پوپولیستی و مردمی تبدیل به این افراد شدند. ما مثال عینی آن را در دولت قبل مشاهده می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارز ترجیحی بزرگترین ضربه را به مراودات تجاری و مالی در کشور زد و باعث شد تولید کشور با خاک یکسان شود.

زنگنه بیان داشت: مجلس از سال ۱۴۰۰ به دنبال حذف ارز ترجیحی بودند، زیرا این ارز فسادزا است و دولت سیزدهم قصد کرد با این ارز فسادزا مبارزه کند و چرا مردم با این موضوع همراهی کردند، زیرا دولت را از خود دانستند و به رئیس دولت اعتماد کردند. می‌دانند که دولت و وزرا شبانه روزی در صدد حل مشکلات مردم هستند و اگر هم پیروز نشوند و به مشکل برخورد کنند، باز مورد تشویق مردم قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در حوزه عدالت باید مراقبت شود که تعریف جدیدی ارائه نشود، عدالت این نیست که کف حقوق به سقف حقوق برسد. باید بر واژه عدالت بحث و بررسی شود، مثلا در تخصیص بنزین این عدالت است که بر خانوار‌هایی که دارای خودرو هستند و نیستند یکسان یارانه بنزین دریافت کنند، اما در حوزه حقوق و دستمزد عدالت این نیست که حقوق ۳۰ میلیون اعضای هیئت علمی را افزایش ندهیم و کف حقوق را به این عدد برسانیم این تفکر غلط و خطرناک است.

زنگنه در پایان گفت: بنده به دولت سیزدهم در سلوک مردمی و مردمی بودن نمره خوب می‌دهم شاید ۲۰ نتوان داد، اما نمره دولت تاکنون ۱۹ یا ۱۹.۵ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول