اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تمامی زائران سفر حج تحت پوشش غربالگری کرونا قرار می گیرند

رییس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: به منظور حفظ سلامت حجاج بیت الله الحرام تمام حجاج قبل از اعزام به سفر معنوی حج غربالگری می شوند.

تمامی زائران سفر حج تحت پوشش غربالگری کرونا قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، ناصر امینی رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برنامه مراقبت سلامت حجاج اعزامی استان خراسان بزرگ از مبدا فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد جهت حج تمتع بر اساس محورهای مختلفی انجام میشود، گفت: شرط خروج حجاج از کشور ایران در حج داشتن  نتیجه pcr منفی 48 ساعته و گواهی دریافت دو نوبت واکسن کووید 19 مورد تایید کشور عربستان است.

وی تصریح کرد:  برنامه‌ریزی و اقدام به منظور اطلاع رسانی در زمینه آخرین دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی فردی و سلامت به کلیه زائرین، مدیران و پزشکان کاروان ها در خصوص بیماریهای شایع کشور عربستان و کشورهایی که برای مراسم حج به عربستان سفر می کنند از دیگر اقدامات این حوزه است .

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: برنامه ریزی و اقدام در خصوص آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی به کلیه  پرسنل اداره‌کل فرودگاه و گذرنامه و استقرار کارشناسان بهداشتی در مسیر خروج پروازهای حج تمتع به منظور کنترل کارت واکسیناسیون و آزمایش منفی pcr حجاج اعزامی از دیگر اقدامات این حوزه در راستای حفظ سلامت حجاج است.

امینی با اشاره به اینکه تاکید بر موضوع خود اظهاری به عنوان یکی از  سرفصل های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی  در این سفر معنوی در دستور کار همه کاروان ها قرار می گیرد، گفت: هشدار سریع بیماریها به مسئولین و پزشکان کاروان ها به منظور گزارش دهی به موقع و سریع موارد بیماری احتمالی در زائرین  نیز در راستای بیماریابی و شروع روند درمان در اسرع وقت از دیگر برنامه های پیش رو در سفر حاجیان به بیت الله الحرام است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 تعداد حجاج اعزامی استان خراسان به کشور عربستان بالغ بر 4000 نفر می باشند، گفت: کلیه حجاج قبل از اعزام در 4 مرکز تعیین شده از طریق دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر واکسنهای کرونا ، فلج اطفال و مننژیت را دریافت کرده اند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پروازهای خروجی حجاج از مبدأ فرودگاه مشهد از 26 خردادماه تا 5 تیرماه انجام می شود، ابراز کرد:  حجاج دارای علایم بیماری در فرودگاه توسط تیم مراقبت سندرومیک بررسی می شوند و در صورت مشاهده علایم بیماری به همراه آمبولانس قرنطینه بیماران ویروسی که مستقر در فرودگاه است به بیمارستان اعزام می شوند و در بیمارستان پزشک برای آنها تصمیم می گیرد که روند درمان باید در بیمارستان طی شود و یا بیمار نیاز به بستری ندارد و فقط پس از دریافت داروی لازم وی مکلف به قرنطینه خانگی می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول