اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور شامگاه یکشنبه (دیشب) با موفقیت یک موشک ضد بالستیک را شلیک کرد.

چین برای ششمین بار موشک ضد بالستیک آزمایش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌ها بین چین و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان تشدید شده است، پکن ششمین آزمایش موفق شلیک موشک ضد بالستیک خو را انجام داد.

موشک ضد بالستیک که یکی از انواع دفاع موشکی است، موشکی است که به سوی یک موشک بالستیک و برای انهدام آن در آسمان پرتاب می‌شود.

به گزارش وبگاه چینی «گلوبال تایمز»، وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور روز یکشنبه (دیروز) با موفقیت یک موشک ضد بالستیک را آزمایش کرد.

این رسانه چینی با اشاره به این شلیک موشک ضد بالستیک نوشت: «تحلیلگران می‌گویند این رهگیری موفق قابلیت اطمینان بخش چتر موشک ضدبالستیکی چین را در زمانی که فناوری‌های موشک‌های بالستیک و رهگیر موشک‌های ضدبالستیکی در حال پیشرفت هستند، به اثبات رساند».

به گزارش گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین اعلام کرد که این آزمایش موفق موشکی در درون مرزهای چین و شبانه انجام شد و موشک به هدف تعیین شده اصابت کرد. به گفته این وزارتخانه، «این آزمایش، ماهیت دفاعی دارد و هیچ کشوری را هدف قرار نمی دهد».

وزارت دفاع چین همچنین خبر داد که این کشور تا کنون شش آزمایش موشک ضد بالستیک انجام داده و آخرین بار، چنین آزمایشی را در ماه فوریه ۲۰۲۱ انجام داده است. چین در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم موشک ضد بالستیک آزمایش کرده بود.

یک کارشناس نظامی چینی که نخواست نامش فاش نشود، به گلوبال تایمز گفت: «آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که قابلیت موشک ضدبالستیکی چین در حال قابل اتکاتر شدن است و چنین آزمایش‌هایی به دفاع و امنیت ملی چین کمک و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر باج‌گیری‌های هسته‌ای عمل می‌کند».

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به خبر منتشر شده درباره آزمایش موفق موشک ضد بالستیک چین واکنش نشان داد.

در گزارش این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها آمده است: « این آزمایش در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، با موجی از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی از جمله موشک‌های بالستیک کوتاه برد و یک موشک قاره پیمای احتمالی انجام می‌شود. مقامات کره جنوبی و ایالات متحده همچنین هشدار داده‌اند که فعالیت مجدد در سایت آزمایش اتمی کره شمالی نشان می‌دهد که این کشور ممکن است یک آزمایش اتمی انجام دهد».

رسانه‌ای شدن خبر آزمایش موشک ضد بالستیک چین در شرایطی انجام شده که تنش‌ها بین این کشور و آمریکا بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان ادامه دارد.

پیشتر رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که این کشور روز جمعه هفته گذشته، سومین ناو هواپیمابر خود به نام «فوجیان» را به آب انداخت. این کشتی جنگی که کاملاً در داخل چین طراحی و ساخته شده، گامی دیگر به سوی نوسازی ارتش چین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول