اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: سفارت آمریکا به عنوان مکانی برای توطئه باید بسته شود

یک نماینده عراقی در پی سخنان وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص ترور شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس خواستار اخراج سفیر آمریکا و تعطیلی سفارت این کشور در بغداد شد.

نماینده عراقی: سفارت آمریکا به عنوان مکانی برای توطئه باید بسته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر اللامی» عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در مصاحبه‌ای خواستار بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد و اخراج سفیر این کشور، پس از مصاحبه روز جمعه «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا شد.

این نماینده عراقی به وبگاه المعلومه گفت که نیروی دلتا که ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد را برنامه‌ریزی کرد، در سفارت آمریکا استقرار داشت و این واحد عملیاتی اقدام به جذب برخی افراد سیاسی و امنیتی عراقی برای انجام نقشه خود کرده بود.

حیدراللامی افزود: «سفارتخانه از یک مکان دیپلماتیک به مکانی برای دشمنی و توطئه تبدیل شده و باید به دلیل ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برچیده و سفیر نیز اخراج شود. این سفارتخانه به پایگاهی برای ضربه زدن به ملت‌ها تبدیل شده است».

این عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا به سیاست تجاوز و نقض حاکمیت عراق ادامه می‌دهد و لازم است تا تمامی خائنانی که علیه عراق با اشغالگران آمریکایی همکاری کردند، محاکمه شوند.

مصاحبه روز جمعه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا با شبکه العربیه در روز جمعه و اشاره به ترور شهید سپبهبد قاسم سلیمانی با همکاری برخی عوامل داخلی در عراق موجی از واکنش‌ها را برانگیخته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، دیروز (یکشنبه، ۱۹ ژوئن)، از گشودن بزرگترین پرونده تحقیقات پارلمانی درباره جنایت علیه فرماندهان پیروزی بر داعش در فرودگاه بغداد خبر داد و گفت که اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا تکان دهنده و بیانگر دخالت برخی شخصیت‌های عراقی در این جنایت بود.

پامپئو در مصاحبه خود مدعی شد: «ژنرال سلیمانی در حال طراحی برای کشتن پانصد آمریکایی دیگر بود ما این فرصت را داشتیم که این طرح را خنثی کنیم و آن را انجام دادیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «ما این فرصت را داشتیم تا یک حمله قریب الوقوع به منابع، منافع و نیروهای آمریکایی را متوقف کنیم و رئیس جمهور تصمیم گرفت این کار را انجام دهد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول