اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دو هلی‌برن اشغالگران آمریکایی در سوریه طی 12 ساعت

نیروهای آمریکایی که به شکل غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، در 12 ساعت گذشته دو هلی‌برن در برخی مناطق این کشور انجام دادند و چند نفر را بازداشت کردند.

دو هلی‌برن اشغالگران آمریکایی در سوریه طی 12 ساعت

به گزارش گروه‌های بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ۱۲ ساعت گذشته دو عملیات هلی‌برن در سوریه انجام دادند تا تعداد هلی‌برن‌های نیروهای آمریکایی از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) به هفت عدد برسد.

منابع محلی به «اثر پرس» گفتند، اشغالگران آمریکایی ظهر دیروز (یکشنبه) یک هلی‌برن در روستای «الجحنه» واقع در شمال شرق دیرالزور انجام داده و یک نفر را که هویت وی مشخص نیست، بازداشت کردند. این نیروها همچنین شنبه شب گذشته (۱۸ ژوئن) فردی به نام «ابراهیم الجبر» را طی یک عملیات هلی‌برن در روستای «السعده» در ریف حسکه بازداشت کردند.

این منابع تأیید کردند که بالگردهای آمریکایی به سمت شهر «الشدادی» پرواز کرده‌اند، جایی که یک پایگاه غیرقانونی نیروهای آمریکایی و زندان «الکتیبه» در آن قرار دارد و این زندان یکی از بدترین بازداشتگاه‌های نیروهای آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا پنجشنبه گذشته مدعی شد، یک سرکرده ارشد داعش را طی عملیات هلی‌برن در شمال سوریه بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش «رویترز»، در بیانیه ائتلاف آمده، فرد بازداشت شده یک بمب‌ساز حرفه‌ای بوده که به یکی از سرکردگان ارشد داعش در سوریه تبدیل شده است.

سخنگوی معارضان سوری مورد حمایت ترکیه در این باره گفت، بالگردهای ائتلاف یک حمله ناگهانی در روستای «الاحیمر» در مرز با ترکیه انجام دادند که در نوع خود اولین بود.

«یوسف حمود» سخنگوی تروریست‌های موسوم به «ارتش ملی سوریه» (مورد حمایت ترکیه) نیز اعلام کرد، بالگردهای آمریکایی از نوع «بلک هاوک» و «شینوک» در این عملیات شرکت داشتند و وضعیت همچنان مبهم است.

وی افزود، این اولین عملیات هلی برن بالگردهای آمریکایی در مناطق تحت اشغال نیروهای مورد حمایت ترکیه در سوریه است.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فوریه گذشته نیز مدعی شدند که طی یک عملیات هلی برن در مرزهای سوریه و ترکیه، «ابو ابراهیم الهاشمی القرشی» سرکرده داعش را کشته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول