اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گانتز: اسرائیل در حال ایجاد «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» تحت رهبری آمریکاست

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به رهبری ایالات متحده در حال ایجاد ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه است.

گانتز: اسرائیل در حال ایجاد «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» تحت رهبری آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» تحت رهبری ایالات متحده آمریکا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری صهیونیستی «جروزالم‌پست»، گانتز در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی در حال ایجاد یک ائتلاف پدافند هوایی منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده است و مدعی شد که این وسیله پیش از این حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است با سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه آینده تقویت شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان این رژیم با رونمایی از آن چه «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» نامیده می‌شود، گفت که چنین همکاری‌های دفاعی با کشورهای عربی همسو با ایالات متحده در حال انجام است.

وی در این خصوص گفت: «در طول یک سال گذشته، من همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت آمریکا، برنامه گسترده‌ای را رهبری می‌کردم که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت می‌کند.»

گانتز در خصوص پیشرفت این برنامه توضیح داد و بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را هدف طرح‌های تل‌آویو قرار داد و گفت: «این برنامه در حال حاضر عملیاتی است و رهگیری موفقیت آمیز تلاش های ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها را امکان پذیر کرده است».

در متنی که از اظهارات گانتز منتشر شده است، به نام کشورهای شریک اشاره نشده و جزئیات بیشتری در مورد حملات خنثی شده ارائه نشده است.

این مقام صهیونیستی به سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: «امیدوارم در سفر مهم بایدن، گام دیگری به جلو در این زمینه (همکاری منطقه‌ای) برداریم».

بایدن در صدد است در بازه زمانی 13 تا 16 ژوئیه (22 تا 25 تیر ماه) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و در ادامه نیز به عربستان سعودی خواهد رفت تا با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

علی‌رغم آن که عربستان سعودی از روابط حسنه رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین در سال 2020 حمایت کرده است اما تاکنون رسماً روابط با تل‌آویو را عادی‌سازی نکرده است.

انتهای پیام/

در حال تکمیل...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول