اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پروژه شاخص‌های ارزیابی ابنیه و فنی پل‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پروژه شاخص های ارزیابی ابنیه و فنی پل ها توسط دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال انجام است.

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پروژه شاخص‌های ارزیابی ابنیه و فنی پل‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نخستین رویداد ملی طراحی طراحی و ساخت خودروی پرنده گفت: در سال گذشته بیش از 550 میلیون تن جابجایی کالا و حدود 100 میلیون جابجایی مسافر در جاده های کشور داشتیم که با تولید خودروی پرنده می توانیم بخشی از این جابجایی ها را به این خودروها واگذار کنیم.
وی اظهار داشت: رویداد طراحی و ساخت خودروی پرنده کمک بسیار زیادی به حمل و نقل کشور خواهد کرد چراکه در آینده این فناوری نقش بسزایی در جابجایی کالا و مسافر خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: ترانزیت کشور در سال 1400 نسبت به سال 98 حدود 30 درصد افزایش داشته است. همچنین ترانزیت کشور در دو ماهه اول امسال نسبت به دو ماهه سال 1400 حدود 50 درصد رشد داشته است.
امانی تاکید کرد: باید برای توسعه خودروهای پرنده و دستیابی به این فناوری از پتانسیل و توان شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم که در این زمینه ما یکی از سازمان های پیشرو بوده ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: پروژه شاخص های ارزیابی ابنیه و فنی پل ها توسط دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال انجام است.
امانی عنوان کرد: همچنین بخش جاده ای طرح جامع حمل و نقل جاده ای نیز با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال انجام است.
امانی تاکید کرد: درحال حاضر تمام حمل و نقل جاده ای کشور از نقطه صفر مرزی تا مقصد به صورت الکترونیکی انجام می شود.

انتهای پیام/ ت 1040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول