اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادگاه آخرین راه برای حل اختلافات است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: دادگاه آخرین راه برای حل اختلافات است، در ابتدا باید افراد با هم سازش کنند و یا کسی در اختلافات میانجی گری کند.

دادگاه آخرین راه برای حل اختلافات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس؛‌ حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در همایش صلح، داوری، ورزش که عصر امروز در مجموعه ورزشی آزادی با حضور ورزش ورزشکاران اظهار کرد:‌ این مراسم برای ارج نهادن به صلح، سازش و حل اختلافات مردم به‌عنوان یکی از بزرگترین مفاهیم و ارزش‌های بزرگ بشری برگزار شده است. 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به صلح و سازش تاکید کرده است، اظهار کرد: در جامعه بشر اختلافاتی پدیدار می شود و خداوند فرموده است که بشر از رنگ، سلیقه و... مختلف آفریده است.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خاطرنشان کرد: دادگاه آخرین راه برای حل اختلافات است، در ابتدا باید افراد با هم سازش کنند و یا کسی در اختلافات میانجی گری کند.

وی اظهار کرد: در فرهنگ جوانمردی گذشته همواره مصالحه و آشتی دادن در رأس کارها بوده است.

وزیر ورزش: عدالت‌محوری با تمدن و دین ما آمیخته است

در ادامه این همایش سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عدل از کلیدواژه‌های اصلی و عجین شده با اصالت ایران است، اظهار کرد: عدالت محوری با فرهنگ تمدن و دین ما آمیخته شده است. 

وی افزود: بشریت همواره عدالت را برای تداوم زندگی اجتماعی طلب کرده است. ورزش، مسابقات ورزشی و... یکی از عرصه‌هایی یک هر لحظه با عدل ارتباط دارد. اگر روح داوری و عدالت محوری حاکم نباشد، استعداد یابی، همگانی کردن ورزش و رقابت ورزشی و... فراموش خواهد شد‌. از همین رو ورزشکاران پیشگاه در این حوزه هستند. 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: پوریا ولی، غلامرضا تختی و دیگر پهلوانان کشور در سطح جهانی با عدالت، مردم داری و ... شناخته شده‌اند.

گفتنی است؛ در همایش صلح، داوری و ورزش با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ‌ای رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و سجادی وزیر ورزش و جوانان حضور داشتند. 

 وزیر ورزش و جوانان گفت: افتتاح مرکز داوری و میانجی‌گری ورزش اقدامی قابل توجه در راستای حل و فصل اختلافات و کاهش هزینه‌های دادرسی و همچنین کاستن از حجم پرونده‌های دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول