اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس: مقصر حادثه قطار مشهد ـ یزد لکوموتیوران بود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر این حادثه بوده زیرا در زمان حادثه لکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس: مقصر حادثه قطار مشهد ـ یزد لکوموتیوران بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.

وی افزود: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است زیرا در زمان حادثه لوکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بوده است که قانونا این مورد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نکته مهمی که وجود داشته این است که قطار می بایست در محل سانحه با سرعت 15 کیلومتر عبور می کرد، اما متاسفانه سرعت قطار در مراحلی 144 کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می داشت اما بعد از فرازی سرعت قطار 137 کیلومتر می رسد بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه می شود بعد از ترمز سرعت قطار به 108 کیلومتر به بیل مکانیکی برخورد می کند.

دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای 90 کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟.

وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته؟ و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است؟ که این مورد جزو تخلفات به حساب می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: این کمیسیون درحال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

انتهای پیام/ ت 1063

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول