اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پیکان جوانان ایران در راه اروپا!/ باشگاه بی‌حاشیه‌ای که مدیرعامل عوض کرد

تیم فوتبال پیکان تهران فصل گذشته به دنبال جوانگرایی و میدان دادن به بازیکنان مستعد و جوان بود با این حال در نتیجه‌گیری هم عملکرد قابل قبولی داشت.

پیکان جوانان ایران در راه اروپا!/ باشگاه بی‌حاشیه‌ای که مدیرعامل عوض کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پیکان در لیگ برتر بیست و یکم یک تیم حیرت انگیز بود تیمی که بیشترین تمرکزش را آنطور که مربیان و مدیران این باشگاه می‌گفتند بر روی کشف و پرورش ستاره‌های جوان و آینده‌دار فوتبال کشور گذاشت. تقریبا کلید  واژه بازیکن سازی و جوانگرایی تقریبا در تمامی مصاحبه‌های مدیران، مربیان و بازیکنان پیکان دیده و شنیده شد. پیکان جوانانی که در ابتدای فصل خوب نتیجه گرفت و در 7 هفته ابتدایی لیگ 4 برد به دست آورد به طوریکه همه از این تیم به عنوان یکی از شگفتی‌سازهای لیگ صحبت می‌کردند. حتی در سوالات خبرنگاران این پرسش دیده می‌شد که پیکان در این فصل به فکر کسب سهمیه آسیایی هست ؟ اما روند موفقیت آمیز پیکان بعد از هفته هشتم با دو باخت متوالی مقابل استقلال و پرسپولیس تغییر کرد، پیکانی‌ها روی خط تساوی حرکت کردند. 

نیم فصل دوم برای باشگاه پیکان موفقیت آمیز نبود و این تیم فقط یک برد در هفته هفدهم مقابل ذوب آهن به دست آورد و در نهایت هم با 7 برد 15 مساوی و 8 شکست روی پله نهم جدول لیگ ایستاد، رتبه‌ای که برای این تیم بدون هوادار تهرانی قابل قبول به نظر می‌رسد. مجتبی حسینی سرمربی پیکان همواره از حاشیه‌های فراری است و در نشست‌های خبری هم سعی کرد در مورد داوران و عملکردشان کمتر صحبت کند و همین فاکتورها باعث شد که پیکان هم از حواشی دور بماند.

سرمربی پیکان البته از مقایسه مدام مربیان ایرانی با مربیان خارجی ناراضی بود و در این مورد گفت: « خیلی دوست دارم که مربیان خارجی را این همه توی سر مربیان ایران نکوبید. این از سر نداشتن علم و آگاهی است. آنقدر این مسائل را گفته اند که مردم عام فکر می کنند مربیان خارجی یک فرمول موفقیت در لپ تاپ دارند. علم کمک می کند ولی باید دیدگاه علمی داشته باشی. برای دیدگاه علمی هم باید امکانات داشته باشی و بتوانی هزینه کنی. علم روانشناسی، بدنسازی، تغذیه، زمین خوب، لباس خوب، کفش خوب و ... این ها کمک می کند.»

باشگاه پیکان در طول فصل گذشته  هم مدیرعامل و هم مدیر تیم خود را در طول فصل تغییر داد. پیکان در لیگ برتر بیست و یکم برخلاف بسیاری از باشگاه‌ها که یکی دو سرمربی عوض کردند، مدیرعامل خود را تغییر داد!  مدیرعامل جدید باشگاه نیز بلندپرواز به نظر می‌رسد و او در ابتدای سال 1401 اعلام کرد:«ایجاد آکادمی‌های فعال و مرتبط با باشگاه‌های بزرگ جهان در رشته‌های مختلف نظیر فوتبال و والیبال از برنامه‌های ماست و امیدواریم با همکاری‌های خواهر خواندگی یا عقد همکاری‌های مشترک با باشگاه‌های بزرگ دنیا در رشته‌های مختلف بتوانیم محصولات آکادمی بهتری را به جامعه ورزشی ایران ارائه دهیم.» البته جذب یک مهاجم سودانی در اواخر لیگ برتر خیلی با این صحبت‌ها همخوانی ندارد.

به این ترتیب پیکان جوانان فوتبال کشورمان آنطور که مدیرعاملش می‌گوید در مسیر توسعه و ارتباط‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت. این باشگاه فصل آینده نیز با سرمربیگری مجتبی حسینی کارش را ادامه خواهد داد البته عطابخش مدیرعامل این باشگاه از بریز و بپاش برخی باشگاه‌ها و دستمزدهای چندین میلیارد تومانی که به بازیکنان پرداخت می‌کنند انتقاد کرده است. با این حال به نظر می رسد پیکان یکی از با ثبات‌ترین تیم‌های لیگ برتر فصل آینده خواهد بود و با کمترین تغییر به میدان خواهد آمد البته اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول