اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

پورعباس: داوطلبان نگران تاثیر معدل در کنکور امسال نباشند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور سال 1401 نگران نباشند تاثیر معدل در کنکور مانند سال گذشته است.

پورعباس: داوطلبان نگران تاثیر معدل در کنکور امسال نباشند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امشب با حضور در شبکه تهران گفت: داوطلبان کنکور سال 1401 نگران نباشند تاثیر معدل در کنکور مانند سال گذشته است.

پورعباس با بیان اینکه داوطلبان از پنجم تیرماه می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند، گفت: توصیه اول من به داوطلبان این است که اطلاعات کارت خود را به دقت ببینند.

وی درباره امنیت کنکور نیز گفت:  امسال دفترچه های سوال و پاسخنامه ها را تفکیک کرده ایم زیرا وجود یک دفترچه حاوی همه سوال ها به مدت چهار ساعت و ۱۵ دقیقه در دست فرد امکان استفاده از ابزارهای پیشرفته تکنولوژیکی و ارتباطی را فراهم می کرد اما با شکل جدید هر دفترچه یک ساعت و ۱۵ دقیقه وقت دارد.

پورعباس افزود: همچنین به کمک شرکت های دانش بنیان ابزار تقلب که سال قبل در کنکور استفاده شد مهندسی معکوس شده و ضد آن ساخت شد که به شکل یک نرم افزار درآمده و روی موبایل عوامل اجرایی جلسات کنکور نصب شود تا هرکس ابزار الکترونیکی روشن شامل موبایل و هندوز فری و عینک هوشمند و نظایر آن همراه داشته باشد، شناسایی شود.

وی درباره تاثیر معدل در کنکور 1402 گفت: مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ولی هنوز ابلاغ نشده است، اگر ما تا بعد از آزمون سراسری 1401 خبری درباره تاثیر معدل در کنکور 1402 اعلام کردیم مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1402 اجرا می شود در غیر اینصورت کنکور سال بعد هم مانند امسال برگزار می‌شود.

پورعباس گفت: حدود 85 درصد پذیرش ما بر مبنای معدل است و حدود 15 درصد ترکیب آزمون و سوابق تحصیلی( 10 درس آزمون کشوری آموزش و پرورش) است.

وی اظهار داشت: دو تغییر دیگر هم داریم که آزمون عمومی دیگر برگزار نمی‌شود و زیرگروه آزمایشی هم دیگر نخواهیم داشت.

رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش زیرساخت های برگزاری کنکور به شکل جدید را آماده کرده و از سال ۱۴۰۳ کنکور به شکل هوشمند و بدون کاغذ برگزار می‌شود، سازمان سنجش آزمون سراسری و آموزش و پرورش آزمون سوابق تحصیلی که همان ۱۰ درس سال دوازدهم دبیرستان است را برگزار می کند.

وی افزود: اگر کسی نمرات خوبی در دیپلم نگرفته اما مصمم به تغییر رویه و ورود به دانشگاه است یا باید ضریب سوابق تحصیلی نامطلوب خود را بپذیرد یا در آزمون های ترمیمی شرکت کند.

رئیس سازمان سنجش درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز گفت: نتایج این آزمون آماده است اما سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش پرورش بر تعداد پذیرفته شده و تاثیر ضریب دروس اختلاف نظر دارند که پس از اعلام نهایی به سازمان سنجش، نتایج را سریعا اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول