اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تدوین طرح کسب و کار پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار گفت: طرحی با عنوان کسب و کار پایدار زنان سرپرست خانوار تدوین کردیم که بر این اساس اگر زن سرپرست خانوار هم امکان کار ندارد فرزندانش بتوانند کار کنند.

تدوین طرح کسب و کار پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سومین نشست «زنی برای زمان» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: من همیشه دغدغه ام این بوده که خانم ها بدلیل توانایی هایی که دارند به جایگاه و منصبی برسند نه بخاطر امتیازات و تبعیض مثبت. اگر عدالت اجرا شود، تبعیض مثبت خواه ناخواه خواهد آمد.

وی افزود: در نشست اخیر در نیویورک مسئول اجرایی زنان‌شان گفت چرا قانون سیداو را امضا نمی کنید؟ گفتم‌ مسئله‌ی ما این است که در این قانون، تساوی و برابری به ضرر زن‌ها هست. اگر عدالت بود مشکلی نداشتیم. برای مثال اگر برابری مطرح شود هم زن باید نفقه بدهد هم بار شیردهی و حمل فرزند را برعهده بگیرد. در همان جلسه ایشان حرف مرا پذیرفتند و قانع شدند.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: بنده در اولین نشستم ذکر کردم‌که امام به زنها گفتند که می توانید حق طلاق را بگیرید و آنقدر این حرف غریب بود که گفتند به امام دروغ می بندی. حتی نرفته بودند بخوانند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار وضعیت خیلی نامناسبی دارند، گفت: این زنان هم ضربه روحی می خورند هم ضربه جسمی و اکثریت شرایط مناسبی ندارند. بنده یکی از بزرگترین مسائلی که بتوانم حل بکنم همین بحث زنان سرپرست خانوار است.

خزعلی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار اوایل برنامه ششم ۳ میلیون بودند الان نزدیک ۶ میلیون. تعبیر رهبر انقلاب این است که این‌ها عیال و عائله حکومت هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: طرحی که تدوین کردیم کسب و کار پایدار سرپرست خانوار است که اگر زن سرپرست خانوار هم امکان کار ندارد فرزندانش بتوانند کار کنند.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار در این دولت تصویب شد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد ما نیاز داریم وارد عمل بشویم.

خزعلی تاکید کرد: برخی دائما متذکر می‌شوند کار معاونت زنان اجرایی نیست. معاونت زنان یک بخشش بخش قانون‌گذاری و سیاستگذاری است،  یک بخش هماهنگی‌ است یک بخش نظارت است. یک بخش هم برنامه ریزی است. این کارهایی که اجرایی تلقی می شود بنظرم درحیطه هماهنگی است. ضمن اینکه بعضی موارد در قانون وجود داشته و سعی کردیم پیگیری کنیم برای اجرا.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور یادآور شد: به دلیل برخی درخواستهایی که خانمها در زمان اشتغال دارند موجب این می شود که کارفرماها نخواهند کارمند خانم داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول