اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بسیار محتمل است

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه قصدی برای سفر به کی‌یف در آینده نزدیک ندارد، احتمال عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را بسیار زیاد توصیف کرد.

بایدن: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بسیار محتمل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره لزوم حرکت قدم به قدم و حساب‌شده درخصوص اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین، کاخ سفید اما نسبت به عضویت کی‌یف امیدوار است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه گفت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بسیار محتمل است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند با اطمینان بگوید که اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا در می‌آید، تصریح کرد: «فکر می‌کنم به احتمال زیاد این اتفاق بیافتد».

وی همچنین با رد گزارش‌ها درباره احتمال سفرش به اوکراین، گفت قصد ندارد در سفرهای آتی خود به اروپا و منطقه غرب آسیا، از اوکراین نیز بازدیدی داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روسیه را به ایجاد بحران جدید آوارگان و افزایش بی‌سابقه تعداد پناهجویان به دلیل عملیات ویژه‌ای که در اوکراین انجام داده، متهم کرد.

بایدن با صدور بیانیه‌ای در این‌باره مدعی شد: «در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین، ما اخیراً به یک نقطه بد رسیده‌ایم؛ طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از صد میلیون نفر در حال حاضر به اجبار آواره شده‌اند، که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ است».

روز دوشنبه بود که بورل با مثبت دانستن نظر کمیسیون اروپا برای عضویت اوکراین در این اتحادیه، اما تاکید کرد که لازم است در این زمینه قدم به قدم حرکت شود. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری لهستان افشا کرده بود که برخی کشورهای اروپایی مانع از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

این در حالی است که «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود کی‌یف از بهانه‌های اتحادیه اروپا درباره راهکارهای ویژه و مدل‌های جداگانه برای ادغام در این اتحادیه به ستوه آمده و خواهان عضویت کامل است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول