اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر درباره لزوم هشدارهای به‌موقع به مسؤولان شرکت‌کننده در مجامع بین‌المللی در زمینه امضای معاهدات

نماینده مجلس به رئیس جمهور لزوم هشدار و تذکرات لازم و به موقع به مسؤولان شرکت‌کننده ایرانی در مجامع بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت پیوستن و یا امضای هرگونه معاهدات بین المللی که به استقلال و امنیت کشور خدشه وارد می‌سازد را متذکر شد.

تذکر درباره لزوم هشدارهای به‌موقع به مسؤولان شرکت‌کننده در مجامع بین‌المللی در زمینه امضای معاهدات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور لزوم هشدار و تذکرات لازم و به موقع به مسئولان شرکت‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت پیوستن و با امضاء هرگونه معاهدات بین المللی که به استقلال و امنیت کشور خدشه وارد می‌سازد، را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متذکر شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم هشدار و تذکرات لازم و به موقع به مسئولان شرکت‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت پیوستن و یا امضاء هرگونه معاهدات بین المللی که به استقلال و امنیت کشور خدشه وارد می‌سازد.

شرح تذکر: جناب آقای رئیس جمهور از آنجا که برخی سازمان‌های جهانی تحت سلطه امریکا و صهیونیست‌ها هستند و با پیوستن به معاهدات و قبول شرایط آن دست دشمن را جهت دخالت در کشور باز می‌گذارد ضروریست نسبت به حضور مسئولان مربوطه که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران قصد شرکت در چنین مجامع بین المللی را دارند به ویژه مجمع جهانی بهداشت که خردادماه برگزار گردید و همچنین مجامع پیش روی آن سازمان، به منظور رفع نگرانی‌هایی که در ذیل به آن اشاره می‌شود هشدارهای لازم داده شود.

  1. مخالفت و عدم پذیرش پیشنهاد اصلاحیه IHR (اصلاح مقررات بهداشتی بین‌المللی) توسط ایالات متحده امریکا که دقیقا خدشه بر استقلال کشور وارد می‌سازد.
  2. پیوستن به هرگونه دستور کار عادی یا محرمانه جلسه کاری که مغایر با قانون اساسی و شرع مبین اسلام باشد.
  3. هرگونه مذاکره و یا امضاء قرار داد که در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ استقلال و امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 31

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول