اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حرکت‌های عدالتخواهی باید به دور از حرکت نمایشی و شعارزدگی باشد/قراردادها در شهرداری یکسان نیست

عض شورای شهر تبریز،استیفای حقوق کارگران و دفاع از مطالبات به حق آنان را جزو وظایف ذاتی نمایندگان پارلمان شهری دانست و گفت: حرکت بر مدار عدالتخواهی باید به دور از هرگونه حرکت نمایشی و شعارزدگی باشد.

حرکت‌های عدالتخواهی باید به دور از حرکت نمایشی و شعارزدگی باشد/قراردادها در شهرداری یکسان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حکیمه غفوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی صبح امروز در در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح مواضع شورای اسلامی شهر در جهت رعایت عدالت کارکنان شهرداری اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی اکثریت قاطع اعضاء، طرح ساماندهی کارکنان به ثمر نشسته و انشاءالله برکات آن به زودی نمایان خواهد شد.

وی در پاسخ به شبهه‌ای که اخیرا در فضای مجازی در ارتباط با عدم همراهی وی مبنی بر پرداخت حق الجلسات اعضای شورا بعد از حقوق کارکنان بوده تصریح کرد : موضع بنده در خصوص رعایت عدالت از بدو ورود به شورا، نگاه یکسان به قراردادهای کارکنان بوده و معتقد به اصلاح ساختاری و نگاه عمقی در مساله کارگران شهرداری بوده و هستم.

غفوری افزود: باید به دور از هرگونه حرکتی که استیفای حقوق کارگران را کند می‌کند به فکر نهادینه کردن عدالت در قراردادهای کارگران شهرداری باشیم.

غفوری با اشاره به برخی شائبه‌های رسانه‌ای که وی را  به عدم‌ همراهی برای پرداخت حق الجلسات اعضای شورا بعد از پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نسبت می‌دهد، اظهار داشت:  مگر جز این است که وظیفه ذاتی یکایک اعضای شورای شهر پیگیری امور قانونی مردم و همچنین کارکنان شهرداری است؟! پس چه قصد و ضرورتی به سوء استفاده از مواضع عدالت طلبانه بنده وجود دارد !؟

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ادامه داد: در جایگاه خدمتگزار مردم در شورا پیگیر یکسان سازی قراردادهای کارکنان بوده و خوشبختانه با فضای به وجود آمده در شورا و همراهی شهردار این دغدغه، در حال رفع شدن است که به امید خدا با نهادینه شدن نگاه عدالت محور شاهد رشد و توسعه سرمایه انسانی و بهره وری بیش از پیش از منابع انسانی موجود در شهرداری خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: از ابتدای شروع به کارم در شورای شهر، همواره طلایه دار پیگیری مطالبات کارکنان شهرداری بوده و هستم و برای اثبات انجام وظیفه ذاتی خود،  نیازی به انجام حرکاتی که نتایج خاصی برای منافع کارگران نداشته باشد نمی‌بینم.

غفوری در ادامه ضمن اشاره به اعتنایی به ایجاد فضای شبهه انگیز  برخی از رسانه های محلی مبنی بر تحریف مواضع و سخنان وی گفت: اکثر کارکنان خدوم شهرداری در جریان اقدامات و عملکرد یکایک اعضای شورای شهر هستند و بازخوردی که از این عزیزان دریافت می کنیم ما را در حرکت بر مدار عدالتخواهی به دور از هرگونه حرکت نمایشی و شعارزدگی دلگرم می کند.

غفوری یکی از بزرگترین دستاوردهای  شورای فعلی را پیگیری های موفقیت آمیز برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری خواند و خاطرنشان کرد: آنچه که موجب سربلندی ماست اصرار بر نگاه بنیادین در توسعه نیروی انسانی است و در این راستا شخصا پیگیر تبدیل وضعیت کارکنان بودم و اطمینان خاطر دارم که ثمره تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری را در چهره شهر خواهیم دید.

وی در پایان اشاره ای به بخشی از عملکرد چندین ماهه خود در خصوص پیگیری بهبود وضعیت معیشتی کارگران شهرداری کرد و افزود: با پیگیری های قانونی که اوایل ورود به شورای اسلامی انجام دادم ، در  خصوص وضعیت معیشتی کارکنان استیجاری و مربی های شاغل در شهرداری شاهد ارتقاء حقوق و مزایای این عزیزان بوده و خدا را شاکرم که بعد از مدت‌های مدید توانستیم گامی برای بهبود وضعیت معیشتی رانندگان استیجاری و مربیان زحمتکش شهرداری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول