اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| 500 هزار داوطلب چشم انتظار اعلام نتیجه یک آزمون

500 هزار داوطلب آزمون استخدامی چشم انتظار اعلام نتیجه این آزمون هستند، مسوولان هنوز پاسخ درستی درباره زمان اعلام نتیجه نداده‌اند.

فارس‌من| 500 هزار داوطلب چشم انتظار اعلام نتیجه یک آزمون

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برای رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این آزمون بودند.

طبق اعلام رئیس وقت مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، سهمیه اختصاص داده شده از سوی سازمان اداری و استخدامی برای تامین نیرو از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی برگزاری آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰ ، ۲۵هزار مورد است؛ حدود ۹۸۰۰ سهمیه هم از سال ۱۳۹۹ باقی مانده که روی همدیگر حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه خواهد بود.

براساس اعلام مسوولان در مرحله اول، ۳ تا ۵ برابر ظرفیت اعلام می‌شود تا این افراد در مصاحبه و گزینش مورد نظر شرکت کنند و سپس نتایج نهایی مشخص شود.

داوطلبان این آزمون با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار اعلام نتایج این آزمون شدند، این کاربران سامانه فارس من معتقدند طبق اعلام مسوولان قرار بوده نتایج آزمون استخدامی امسال زودتر اعلام شود تا پروسه مربوط به مصاحبه هم انجام شده و پذیرفته شدگان از مهر ماه به خدمت گرفته شوند اما با وجود اینکه آزمون کارشناسی ارشد زودتر از آزمون استخدامی برگزار شد نتیجه آن آزمون اعلام شده اما هنوز نتیجه آزمون استخدامی اعلام نشده است.

* پاسکاری بین دو نهاد آموزشی

درباره این موضوع با سردبیر سوژه فارس من گفت‌وگو کردیم.

خانمی که استرس در صدایش آشکار بود، با بیان اینکه لطفا سریع‌تر موضوع اعلام نتیجه آزمون استخدامی را پیگیری کنید، گفت: قرار بود امسال اعلام نتایج آزمون را زودتر اعلام کنند، ما هم برای زندگی خودمان برنامه‌ریزی داریم، می‌خواهیم تکلیفمان روشن باشد، این بلاتکلیفی سخت است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار داوطلب آزمون استخدامی در استرس هستند، به سازمان سنجش زنگ می‌زنیم می‌گویند باید آموزش و پرورش پاسخگو باشد؛ با آموزش و پرورش تماس می‌گیریم ما را به سازمان سنجش ارجاع می‌دهند، نمی‌دانیم چه کنیم فقط از مسوولان می‌خواهیم سریع‌تر تکلیف ما را روشن کرده و ما را از استرس نجات دهند.

با داوطلبان دیگر این آزمون هم گفت‌وگو کردیم.

یکی از داوطلبان گفت: رئیس سازمان سنجش می‌گوید نتایج آماده است اما باید آموزش و پرورش ضرایب را اعلام کند، از طرفی آموزش و پرورش می‌گوید ضرایب آماده است و باید سازمان سنجش نتایج را اعلام کند، ما بین این دو نهاد مانده‌ایم.

داوطلب دیگری که دختر ۲۵ ساله‌ای است، گفت: چشم ما به این آزمون است، باید نتایج زودتر اعلام شود تا بدانیم اگر قبول نشده‌ایم فکر دیگری برای آینده‌مان کنیم.

با داوطلبی که مرد سی و چند ساله‌ای است گفت‌وگو کردیم، وی گفت: بسیاری از این داوطلبان همسر و فرزند دارند و امیدشان به قبولی در این آزمون است، از مسوولان می‌خواهیم نتایج آزمون را سریع‌تر اعلام کنند.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگویی گفته است: به طور معمول سازمان سنجش آموزش کشور باید نتایج را اعلام کند، البته بخشی از ‌ضوابط جدید که از سوی مجلس مصوب شده باید از سوی وزارت کشور  در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.

موضوع را از رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم، عبدالرسول پورعباس گفت: نتایج آزمون استخدامی آماده است.

از پورعباس درباره علت عدم اعلام نتایج با وجود آماده بودن سوال کردیم، وی گفت: سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش پرورش بر روی موضوع تعداد پذیرفته شدگان و تاثیر ضریب دروس اختلاف نظر دارند.

زمان اعلام نتایج را جویا شدیم، رئیس سازمان سنجش گفت: هر گاه موضوع حل شده و به ما اعلام شود نتایج را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول