اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مالیات بر خانه‌های خالی؛ تنبیه محتکران مسکن/ اجرای مالیات بر اجاره در کنترل نرخ اجاره‌بها مؤثر است

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی ابزاری تنبیهی برای محتکران و احتکار مسکن خواهد بود که در این صورت به شرایط بهتر مسکن کمک خواهد کرد‌؛ همچنین اجرای مالیات بر اجاره در کنترل نرخ اجاره‌بها حتما می‌تواند مؤثر باشد.

مالیات بر خانه‌های خالی؛ تنبیه محتکران مسکن/ اجرای مالیات بر اجاره در کنترل نرخ اجاره‌بها مؤثر است

غلامرضا شریعتی امروز درباره آخرین تصمیمات کمیسیون برای کمک به مستاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در کنار تصمیم سران قوه برای کنترل قیمت، مجلس شورای اسلامی نیز برای کنترل اجاره‌بها در حال ارائه گزارشی به صحن مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: موضوع در حال بررسی این بوده که نرخ اجاره‌بها را با توجه به قیمت و شرایط منطقه‌ای و جغرافیایی تنظیم کنند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه ثبت و ضبط نرخ اجاره‌بها در حوزه ادارات برای جلوگیری از افزایش قیمت اجاره‌بها از این قیمت موثر خواهد بود، تصریح کرد: باید کنترلی دقیقی اعمال شود تا صاحب‌خانه نتواند به دلخواه نرخ اجاره‌بها را افزایش دهد.

شریعتی ادامه داد: موضوع مهم دیگر اعمال ابزارهای تنبیهی و تشویقی در این زمینه بوده که قائل شدیم و استفاده از ابزارهای مالیات بوده که پس از طرح در صحن مجلس به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی در بررسی تاثیر افزایش ساخت و ساز مسکن در اصلاح قیمت اجاره‌بها و مساله اجاره نشینی، تصریح کرد: در واقع مجلس به دنبال موضوع تامین مسکن برای همه افراد است، وقتی نیاز افراد متقاضی تامین باشد تاثیرش را بر کاهش اجاره‌بها خواهد گذاشت.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دیگر مسائلی که به‌صورت جدی دنبال خواهیم کرد اعمال سیاست‌های تنبیه و تشویق بوده و در کنارش دولت در تکالیف قانونی تولید یک‌میلیون مسکن را در طول سال در دستور کار قرار دارد که اگر به تعادل برسد به طور یقین در اجاره بها اثرگذار خواهد بود.

این مسؤول در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح مالیات بر خانه‌های خالی بر اصلاح قیمت اجاره‌بها و اجاره‌نشینی تاثیرگذار خواهد بود؟ بیان کرد: تلاش‌مان بر این است مسکن و ساختمان را از کالای سرمایه‌ای خارج کنیم و با این قانون برخی افراد محتکر به چرخه استفاده مردم نمی‌آید.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی ابزاری تنبیهی برای محتکران و احتکار مسکن خواهد بود که در این صورت به شرایط بهتر مسکن کمک خواهد کرد‌.

شریعتی در پایان گفت: اجرای مالیات بر اجاره در کنترل نرخ اجاره بها حتما می‌تواند موثر باشد؛ این مهم در ارتباط با همه کالاها صدق می‌کند؛ هر چه عرضه بیشتر باشد تقاضا کم خواهد شد و به تعادل در بازار کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ ت 1134

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول